Lubelski Rower Miejski to ważny element infrastruktury miejskiej, z której chętnie korzystają mieszkańcy. W 2014 roku podczas inauguracji systemu założyliśmy, że będzie on stałym elementem publicznego transportu w Lublinie, stąd decyzja o zapewnieniu ciągłości jego funkcjonowania w przestrzeni miasta. W tym sezonie przede wszystkim podnieśliśmy standard systemu, w celu zwiększenia jego konkurencyjności wśród środków transportu zaliczanych do mikromobilności i utrzymania popularności, jaką cieszył się system w latach ubiegłych. Nadchodzące dwa sezony systemu będą pomostem pomiędzy odejściem od klasycznej wypożyczalni rowerów do całorocznego systemu bezstacyjnego, opartego na GPS i rowerach z komputerem pokładowym. Podejście użytkowników wyznaczy kierunki dalszego działania i sposobu funkcjonowania roweru miejskiego w Lublinie – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Kompleksowa obsługa Lubelskiego Roweru Miejskiego
Nextbike będzie odpowiadał za kompleksową obsługę, serwis i magazynowanie rowerów. W znakomitej większości wykorzystana będzie już dostępna infrastruktura, ale nie obędzie się bez zmian. Po pierwsze nie ma planów kupna nowych rowerów – dostępnych będzie 700 pojazdów, w tym 12 rowerów dziecięcych. Zostaną one jednak wyremontowane – zyskają siedem biegów i odpowiednio dobrany osprzęt. Ponadto, co jest nowością, wypożyczanie rowerów przejdzie na system tzw. IV generacji. Koniec z męczeniem się z elektrozamkami. Rowery będą wyposażone w nadajnik GPS, dzięki czemu będzie można je wypożyczać i oddawać także na tzw. stacjach pasywnych.
Nowe stacje Lubelskiego Roweru Miejskiego
Oprócz 82 stacji standardowych i dwóch dziecięcych na terenie Lublina oraz 5 standardowych na terenie Świdnika od połowy czerwca dostępnych będzie również 38 nowych stacji, tzw, stacji pasywnych. Będą to specjalnie wydzielone miejsca oznaczone logiem systemu. W zależności od lokalizacji będą wyposażone w stojaki na rowery lub będą oznaczone specjalnymi poziomymi znakami. Lubelski Rower Miejski przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal, choć pozostanie w 20 lokalizacjach, nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy rowerem.
Brak darmowych przejazdów Lubelskim Rowerem Miejskim
LRM będzie nastawiony szczególnie na stałych użytkowników rowerów. Z myślą o nich przygotowano abonamenty. W zależności od taryfy dostępnych będzie od 25 do 175 godzin jazdy, naliczanych w trybie minutowym.
Użytkownicy, którzy tylko od czasu do czasu korzystają z LRM nie będą mogli skorzystać z opcji darmowego czasu wypożyczenia alni naliczania minutowego.
Umowa została podpisana na okres dwóch lat, a jej wartość to ponad 7,5 mln zł.
Polecany artykuł: