W przetargu dotyczącym budowy nowej przeprawy nad rzeką Wieprz w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82 wpłynęło 10 ofert. Jak poinformował lubelski oddział GDDKiA, najkorzystniejszą z nich złożyła firma Primost Południe (na kwotę ok. 49,1 mln zł).
„Rozstrzygnięcie przetargu wydłużyło się, bo od wyboru oferty odwołała się firma Intop Warszawa. Po tym, jak odwołanie zostało oddalone przez KIO, podpisaliśmy umowę z wybranym wykonawcą” – wyjaśnia GDDKiA.
Co obejmie inwestycja?
Nowy most na rzece Wieprz w Łęcznej ma powstać obok istniejącej już od 1966 r. przeprawy, która jest aktualnie w złym stanie technicznym (a po wybudowaniu nowego zostanie rozebrana).
„Most wybudujemy po lewej stronie obecnego, jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 m, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m. Zbudowane zostaną też ekrany akustyczne” – tłumaczy w komunikacie GDDKiA.
Inwestycja obejmie odcinek liczący 455 metrów, zaś sam most ma mieć długość około 100 m i być przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.
Budowa mostu ruszy w sierpniu
GDDKiA poinformowała, że prace budowlane ruszą już w sierpniu br. na podstawie wydanej przez wojewodę lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W pierwszym etapie będą to prace geodezyjne i inwentaryzacyjne, a także związane z organizacją zaplecza budowy. Następnie rozpoczną się roboty ziemne.
„W trakcie prowadzonych prac kierowcy będą mogli korzystać z obecnego mostu, dzięki czemu utrudnienia drogowe ograniczone zostaną do niezbędnego minimum. Związane one będą m.in. z przejazdem ciężarówek na plac budowy” – przekazano w komunikacie.
Prace związane z budową nowego mostu na rzece Wieprz mają się zakończyć w 2025 roku.