- W każdy wtorek od godziny 14:00 do 15:00 w naszej sali obsługi klientów w Lublinie trwa tzw. "cicha godzina" - mówi Małgorzata Bartoszek, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału NFZ. - Jest to czas, w którym panują specjalne warunki: światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone - zarówno przez pracowników, jak i klientów - w sposób cichy i niezakłócający spokoju. Wszystko po to, aby ograniczyć bodźce uciążliwe m.in. dla osób ze spektrum autyzmu.
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu. Taką wizytę można zarezerwować dzwoniąc na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 lub poprzez stronę internetową.