Główne linie takie jak 31, 57 czy 150 pojadą w szczycie co 15, a nie co 20 minut. Korekty obejmą też 16-tkę oraz 5, 35 i 55 na odcinkach w Świdniku. Takie zmiany szykuje ZTM od poniedziałki.
Szczegóły zmian znajdziecie poniżej:
- Zwiększenie liczby kursów w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego (6:30-8:30, 14:00-17:00) linii nr 17, 26, 31, 57, 150, 151, 158 (częstotliwość co 15 minut zamiast co 20 minut),
- Przebudowa rozkładu jazdy i zwiększenie liczby kursów linii nr 16 w dni powszednie,
- Zmiana tras linii nr 5, 35 i 55 w Świdniku (wniosek gminy Świdnik) poprzez włączenie do obsługi węzła przesiadkowego przy dworcu kolejowym Świdnik Miasto oraz zakończenie objazdu ul. Dworcowej dla linii nr 35,
- Nowy rozkład jazdy linii nr 70 zakładający korektę liczby kursów oraz zmianę trasy wybranych kursów w dni powszednie w celu usprawnienia dojazdu do zakładów pracy znajdujących się na terenie specjalnej strefy ekonomicznej,
- Korekty godzin odjazdu wybranych kursów linii nr 2, 11, 18, 36, 42, 78, 153, 159,
- Zmiany nazw przystanków w Świdniku,
- Elektryfikacja kolejnych linii i kursów: linia nr 1 (wszystkie kursy w sobotę), 2 (wybrane kursy i wszystkie w dzień świąteczny), 7 (wszystkie kursy), 13 (wybrane kursy i wszystkie w dzień świąteczny), 18 (wybrane kursy), 29 (wszystkie kursy w dni powszednie), 38 (wszystkie kursu – obsługa trolejbusami) i 40 (wybrane kursy).
ZTM kontynuuje też liczenie pasażerów w pojazdach w związku z dostosowaniem siatki połączeń do otwarcia dworca metropolitalnego.
- W marcu rozpoczęliśmy elektroniczny pomiar pasażerów prowadzony za pośrednictwem bramek zliczających w pojazdach komunikacji miejskiej. Nasze badania prowadzimy również w formie tradycyjnej, za pośrednictwem ankiet przeprowadzanych przez naszych rewizorów. Wszystkie zebrane dane stanowią podstawę do podejmowania decyzji w zakresie zmian w rozkładach, a komplet danych stanowić będzie wkład do opracowania siatki połączeń nowego Dworca Metropolitalnego. Wyniki monitoringu i wpływające wnioski pozwolą na podejmowanie dalszych decyzji i dostosowanie połączeń do potrzeb mieszkańców – pasażerów. W trakcie trwających badań mogą wystąpić rotacje w zakresie taboru obsługującego poszczególne linie. Wynika to z faktu, że blisko 30% taboru wyposażone jest w urządzenia do monitorowania napełnienia (bramki zliczające), a pojazdy te kierowane są na linie, które aktualnie podlegają monitorowaniu - mówi Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Szczegóły zmian znajdziecie na stronie www.ztm.lublin.eu.