Zacznijmy od prac, które rozpoczęły się jeszcze w tamtym roku. Nowe drogi powstają w Szerokiem i na Sławinie, gdzie budowa trwa na ul. Bliskiej i Skowronkowej. Na pierwszej z nich toczą się prace przy infrastrukturze podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej i sieci gazowej. Ustawiono tam już krawężniki i wykonano fragment konstrukcji jezdni. Na ul. Skowronkowej natomiast obecnie uzupełniane są ubytki w drodze. Remont obu ulic pochłonie ponad 42,5 mln zł, a zakończy się za prawie rok – w styczniu 2024.
Prace trwają też przy ul. Siewierzan, na której w ramach inicjatywy lokalnej powstaje asfaltowa nawierzchnia. Inwestycja powinna zakończyć się do końca lutego. Budowane są także drogi gminne 023D i 022D w rejonie ul. Turystycznej i ul. Hajdowskiej. W toku są też prace na ul. Raszyńskiej – uzyskano pozytywne zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu. Kiedy pogoda na to pozwoli, ruszą tam roboty branży sanitarnej. Ulica wg planu powinna być gotowa na jesień 2023 r.
Nowe drogi w Lublinie – postępowania przetargowe
Miasto szuka wykonawców na kilka prac. Jedną z nich jest budowa brakującego odcinka ul. Zamenhofa pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Sierpińskiego do skrzyżowania z ul. Staffa. Ma tam powstać asfaltowa droga szeroka na 6 metrów, z chodnikami po obu stronach, zjazdami na posesję, oświetleniem i kanalizacją deszczową.
Poszukiwany jest też wykonawca jezdni i chodników na Sławinie. Mają powstać na odcinku ul. Skalistej. Lepiej ma się też jeździć po ul. Wiejskiej i Jacyny-Onyszkiewicza.
W ramach Budżetu Obywatelskiego powstaną nowe parkingi i chodniki w dzielnicy Tatary. Zmiany zajdą na parkingu przy ul. Gospodarczej. Łącznie po wykonaniu robót mieszkańcy i mieszkanki będą mieli o niecałe 70 miejsc więcej. Mają się znaleźć też przy ul. Kazimierza Przerwy Tetmajera przy SP nr 32.
Miasto przyszykowało też coś dla rowerzystów i rowerzystek dzięki projektowi Budżetu Obywatelskiego. Ma powstać ścieżka dla nich wzdłuż ul. Abramowickiej. Chodzi o odcinek o długości prawie 270 m. Ma być gotowy cztery miesiące po podpisaniu umowy.
Inwestycje w Lublinie – plany
Ten rok to czas, kiedy miasto kończy najważniejszą inwestycję, czyli Dworzec Metropolitalny, który ma być oddany do użytku w pierwszej połowie 2023 r., choć pierwsza wersja zakładała, że prace zakończą się w lipcu 2022 r. i pochłoną 231 mln zł. Ostatecznie mają się zamknąć w 340 mln zł, z czego 180 mln pochodzi z Unii Europejskiej.
Poza tym planowane są:
- budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ‘80 i ul. Węglarza,
- przebudowa ul. Wallenroda i ul. Popiełuszki,
- przebudowa skrzyżowania ul. Doświadczalnej z al. Witosa i Franczaka „Lalka” – Skalskiego – Jagiellończyka,
- rozpoczęcie przebudowy kładki nad ul. Filaretów,
- budowa ul. Araszkiewicza na odcinku od ul. Skowronkowej,
- budowa drogi dojazdowej w rejonie ul. Wołodyjowskiego,
- budowa fragmentu ul. Woronieckiego.
- wykup gruntów pod rozbudowę ul. Samsonowicza,
- przebudowę chodników w ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Hetmańskiej,
- rozpoczęcie przygotowań do realizacji kolejnych inwestycji: budowy przedłużenia ul. Zelwerowicza (od ul. Bohaterów Września do ul. Sławinkowskiej), ul. Lipniak (na odcinku od ul. Judyma do granicy Miasta) oraz przebudowy ul. Rowerowej.