Zamenhofa Lublin

i

Autor: Miasto Lublin ul. Zamenhofa

W Lublinie będą nowe drogi, parkingi i chodniki. Wiemy, w których miejscach i za ile

2023-02-09 16:29

W 2023 r. w Lublinie miasto wyda prawie 127 mln zł na inwestycje drogowe. 5 mln zł z kolei pójdzie na remonty ulic i chodników.

Zacznijmy od prac, które rozpoczęły się jeszcze w tamtym roku. Nowe drogi powstają w Szerokiem i na Sławinie, gdzie budowa trwa na ul. Bliskiej i Skowronkowej. Na pierwszej z nich toczą się prace przy infrastrukturze podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej i sieci gazowej. Ustawiono tam już krawężniki i wykonano fragment konstrukcji jezdni. Na ul. Skowronkowej natomiast obecnie uzupełniane są ubytki w drodze. Remont obu ulic pochłonie ponad 42,5 mln zł, a zakończy się za prawie rok – w styczniu 2024.

Prace trwają też przy ul. Siewierzan, na której w ramach inicjatywy lokalnej powstaje asfaltowa nawierzchnia. Inwestycja powinna zakończyć się do końca lutego. Budowane są także drogi gminne 023D i 022D w rejonie ul. Turystycznej i ul. Hajdowskiej. W toku są też prace na ul. Raszyńskiej – uzyskano pozytywne zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu. Kiedy pogoda na to pozwoli, ruszą tam roboty branży sanitarnej. Ulica wg planu powinna być gotowa na jesień 2023 r.

Nowe drogi w Lublinie – postępowania przetargowe

Miasto szuka wykonawców na kilka prac. Jedną z nich jest budowa brakującego odcinka ul. Zamenhofa pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Sierpińskiego do skrzyżowania z ul. Staffa. Ma tam powstać asfaltowa droga szeroka na 6 metrów, z chodnikami po obu stronach, zjazdami na posesję, oświetleniem i kanalizacją deszczową.

Poszukiwany jest też wykonawca jezdni i chodników na Sławinie. Mają powstać na odcinku ul. Skalistej. Lepiej ma się też jeździć po ul. Wiejskiej i Jacyny-Onyszkiewicza.

W ramach Budżetu Obywatelskiego powstaną nowe parkingi i chodniki w dzielnicy Tatary. Zmiany zajdą na parkingu przy ul. Gospodarczej. Łącznie po wykonaniu robót mieszkańcy i mieszkanki będą mieli o niecałe 70 miejsc więcej. Mają się znaleźć też przy ul. Kazimierza Przerwy Tetmajera przy SP nr 32.

Miasto przyszykowało też coś dla rowerzystów i rowerzystek dzięki projektowi Budżetu Obywatelskiego. Ma powstać ścieżka dla nich wzdłuż ul. Abramowickiej. Chodzi o odcinek o długości prawie 270 m. Ma być gotowy cztery miesiące po podpisaniu umowy.

Inwestycje w Lublinie – plany

Ten rok to czas, kiedy miasto kończy najważniejszą inwestycję, czyli Dworzec Metropolitalny, który ma być oddany do użytku w pierwszej połowie 2023 r., choć pierwsza wersja zakładała, że prace zakończą się w lipcu 2022 r. i pochłoną 231 mln zł. Ostatecznie mają się zamknąć w 340 mln zł, z czego 180 mln pochodzi z Unii Europejskiej.

Poza tym planowane są:

  • budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ‘80 i ul. Węglarza,
  • przebudowa ul. Wallenroda i ul. Popiełuszki,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Doświadczalnej z al. Witosa i Franczaka „Lalka” – Skalskiego – Jagiellończyka,
  • rozpoczęcie przebudowy kładki nad ul. Filaretów,
  • budowa ul. Araszkiewicza na odcinku od ul. Skowronkowej,
  • budowa drogi dojazdowej w rejonie ul. Wołodyjowskiego,
  • budowa fragmentu ul. Woronieckiego.
  • wykup gruntów pod rozbudowę ul. Samsonowicza,
  • przebudowę chodników w ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Hetmańskiej,
  • rozpoczęcie przygotowań do realizacji kolejnych inwestycji: budowy przedłużenia ul. Zelwerowicza (od ul. Bohaterów Września do ul. Sławinkowskiej), ul. Lipniak (na odcinku od ul. Judyma do granicy Miasta) oraz przebudowy ul. Rowerowej.