Prace związane z budową nowego mostu rozpoczęły się na początku czerwca 2022 r. Gotowa konstrukcja będzie większa od wcześniej istniejącej w tym miejscu. Długość nowo powstałego mostu to 50 m, a szerokość sięga 19 m.
Jak idą prace przy budowie mostu?
Jak już informowaliśmy na początku roku, do końca grudnia ub. r. zakończyły się m.in. roboty związane z montażem konstrukcji i stalowych elementów podwieszenia mostu, a łączne zaawansowanie prac sięgnęło wtedy 80 procent. Jak informuje nas Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza, w połowie stycznia wykonano „betonowanie płyty ustroju nośnego obiektu mostowego”.
Teraz na placu budowy trwają dalsze prace związane z branżą mostową. To między innymi:
- śrutowanie i gruntowanie żywicą betonu pod kapy chodnikowe,
- rozbiórka deskowania płyty ustroju nośnego,
- zbrojenie gzymsu na murze oporowym P1, a następnie jego betonowanie (od strony ul. Janowskiej),
- betonowanie wnęk i gruntowanie żywicą betonu wnęk,
- demontaż deskowania płyty ustroju nośnego,
- montaż krawężników i desek gzymsowych,
- roboty brukarskie przy podporze P2 (od strony ul. Nałkowskich),
- wykonywanie nasypu na dojeździe od P1 (przy założeniu korzystnych warunków atmosferycznych),
- wykonywanie izolacji z papy termozgrzewalnej (przy założeniu korzystnych warunków atmosferycznych).
Prace drogowe na ul. Żeglarskiej
Równolegle z pracami wokół mostu toczy się także inwestycja drogowa zakładająca przebudowę odcinka ul. Żeglarskiej (od nowo powstałego węzła do skrzyżowania z ul. Nałkowskich).
– Prace z branży drogowej obecnie obejmują montaż obrzeży na odcinku od zatoki do przyczółka P2 (od strony ul. Nałkowskich). Z kolei z branży sanitarnej planowane jest zakończenie montażu studni i przykanalików przy podporze P1 (od strony ul. Janowskiej) – mówi nam Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza.
Wartość całej inwestycji opiewa na ok. 37 mln zł, z czego 31,5 mln zł zostały dofinansowane ze środków unijnych. Całość prac ma się zakończyć do końca kwietnia.