Lubika, czyli lubelski system biletu elektronicznego, nie działa od poniedziałkowego poranka, przynajmniej od godz. 8. Nie działa zarówno aplikacja, jak i strona internetowa ZTM-u. Oznacza to brak możliwości zakupu biletu za ich pośrednictwem, ale też brak możliwości skorzystania z opcji zapłacenia za tyle przystanków, ile się przejedzie. Jest ona dostępna wyłącznie w aplikacji ZTM-u, w zewnętrznych nie.
Jak jednak zapewnia Zarząd, wina za usterkę nie leży po jego stronie, ale tak czy inaczej trwają prace nad naprawieniem awarii.
- Nasze służby szybko zweryfikowały, że problem nie leży po naszej stronie. System Lubika i serwery działają. Wszystkie niedogodności są spowodowane niedostępnością internetu u podmiotu zewnętrznego, który to potwierdził.W trybie pilnym pracują nad usunięciem usterki.Jeśli chodzi o bilety okresowe, pozostają ważne i będą honorowane podczas kontroli. W kwestii pozostałych biletów prosimy tymczasowo korzystać z ich papierowej wersji. Rekomendujemy korzystanie z papierowej wersji dostępnej w automatach biletowych i punktach obsługujących płatność gotówkowa. Ponadto każdy przypadek będzie traktowany indywidualnie i z uwagi na okoliczności podchodzimy do kontroli wyrozumiale.W imieniu dostawcy internetu, ale i w swoim przepraszamy za niedogodności - informuje ZTM.
Zobacz zdjęcia: Dworzec Metropolitalny w Lublinie - postępy prac