Sklep Promocyjny Politechniki Lubelskiej w formie stacjonarnej pojawił się już w 2019 r. na Wydziale Mechanicznym. Prowadzi go Fundacja Rozwoju Politechniki Lubelskiej przy ścisłej współpracy z samą uczelnią. Jak jednak przyznają członkowie i członkinie Fundacji, a także pracownicy i pracowniczki uczelni (to oni są odpowiedzialni za prowadzenie sklepu), pandemia znacznie zahamowała rozwój inicjatywy.
Pomysł na poszerzenie działalności o świat wirtualny zakiełkował w wakacje 2022 r., czyli niecałe pół roku temu. Jak jednak zapewnia Paweł Kucharski z Biura Rektora i Organizacji Uczelni, inspiracją nie była kiepska sytuacja gospodarcza w kraju i szukanie dodatkowych źródeł dochodu.
- Głównym celem statutowym Fundacji jest wspomaganie rozwoju Politechniki i jej promowanie we wszystkich aspektach jej działalności. Sklep powstał w celu promowania uczelni. Internetowa forma sklepu wynika z dużej liczby zapytań dotyczących możliwości wysyłki (głównie od absolwentów, którzy obecnie są w różnych miejscach Polski) - tłumaczy Kucharski.
W sklepie internetowym znajdziemy odzież z nadrukiem promującym uczelnię (bluzy, koszulki, czapki), akcesoria (torby, plecaki) i artykuły biurowe (kubki, szklana butelka, linijka, notesy, długopisy). Za ich wybór odpowiada Fundacja przy współpracy z Centrum Promocji i Informacji PL, a za projekt firmy zewnętrze, ale też osoby znajdujące się w zarządzie i pracujące na uczelni. Paweł Kucharski zdradza, że w planach jest zaangażowanie do tego studentów i studentek z samorządu, a w produkcji przynajmniej kilkanaście kolejnych pozycji. Ceny pojedynczych produktów mieszczą się w przedziale 4,5 zł - 89 zł.