Nowy odcinek ominie Łopiennik i połączy się z węzłem Krasnystaw Północ
Ogłoszenie o przetargu zostało przekazane 7 listopada do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. Jak zapowiada GDDKiA, postępowanie pojawi się na platformie zakupowej w przyszłym tygodniu.
Nowy, ponad dziewięciokilometrowy odcinek drogi S17 pobiegnie nowym śladem przez gminy Łopiennik Górny i Krasnystaw. Trasa rozpocznie się przed Łopiennikiem, ominie centrum miejscowości od strony południowo-zachodniej, a następnie zbliży się do istniejącej drogi krajowej nr 17, biegnąc dalej wzdłuż niej. Koniec odcinka zaplanowano w miejscowości Zakręcie, tuż przed przyszłym węzłem Krasnystaw Północ, który połączy ekspresówkę z ulicą Polewaną.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Projekt zakłada budowę ośmiu obiektów inżynierskich, w tym mostu nad rzeką Łopa, czterech wiaduktów oraz trzech przejść dla średnich i dużych zwierząt.
Przetarg w systemie „Projektuj i buduj”
Inwestycja będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Oznacza to, że wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), jak i za samą budowę trasy oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
GDDKiA planuje, że w przypadku braku odwołań, umowa z wykonawcą zostanie podpisana w przyszłym roku.
Nowy odcinek między Łopiennikiem a Krasnymstawem to jeden z dziewięciu fragmentów S17 między Piaskami a granicą w Hrebennem, o łącznej długości 115 km. Na sześciu z nich prace już trwają, a stopień zaawansowania zależy od momentu podpisania kontraktów i uzyskania decyzji administracyjnych.
S17 coraz bliżej Zamościa i granicy
Budowa S17 to inwestycja o strategicznym znaczeniu dla regionu i całej wschodniej Polski. Trasa ma połączyć centrum kraju z przejściem granicznym w Hrebennem, usprawniając komunikację międzynarodową i ułatwiając transport towarów w kierunku Ukrainy.
Dziś kierowcy korzystają już z ponad 180 km drogi ekspresowej między Warszawą a Piaskami oraz z obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Wkrótce do sieci ekspresówek dołączą kolejne fragmenty – m.in. między Zamościem a Tomaszowem Lubelskim.
Jeszcze w tym roku GDDKiA planuje ogłosić przetarg na brakującą część obwodnicy Zamościa i odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, który domknie całą trasę od Warszawy do Zamościa. Docelowo S17 będzie mieć około 320 km długości i stanie się jednym z kluczowych szlaków drogowych prowadzących z Polski do Ukrainy.
Zobacz także: Park Iluminacji w Lublinie