- Poza sfinalizowaniem kluczowej dla miasta i regionu budowy Dworca Lublin wraz z przyległym układem komunikacyjnym, skupiliśmy się na nowych drogach i modernizacji ulic w poszczególnych dzielnicach. W ten sposób systematycznie rozwijamy infrastrukturę oraz poprawiamy bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych. Niektóre zadania to efekt dofinansowania z funduszy zewnętrznych, unijnych i krajowych, część jest też wynikiem współpracy z mieszkankami i mieszkańcami w ramach projektu „Plan dla Dzielnic”. Staraliśmy się na bieżąco realizować najpilniejsze remonty i naprawy ulic oraz chodników, zgłaszane podczas spotkań i spacerów - mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Jedną z największych inwestycji minionego roku jest otwarcie mostu w ciągu ul. Żeglarskiej. Natomiast w maju ruszyła przebudowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca 80'.
- Rzeczywiście miniony rok był dosyć intensywny i bogaty jeśli chodzi o inwestycje drogowe - mówi Justyna Góźdź z lubelskiego ratusza. - Również rozbudowaliśmy ul. Raszyńską, a w centrum zostało przebudowane skrzyżowanie ul. Popiełuszki z ul. Głowackiego, ul. Popiełuszki zyskała nową nawierzchnię. Ważne zmiany dotyczyły również dzielnicy Felin, gdzie dwa skrzyżowania przeszły przebudowę: zbieg ul. Witosa i ul. Doświadczalnej, budowa sygnalizacji świetlnej w rejonie ulic Franczaka "Lalka", Skalskiego i Jagiellończyka. W ramach inicjatywy lokalnej powstała ul.Siewierzan, drogi dojazdowe w rejonie ulic Hajdowskiej i Turystycznej.
Nowe drogi powstały także w dzielnicach Szerokie oraz Sławin. Tam do połowy lutego powinny być już gotowe ul. Bliska i Skowronkowa. W rejonie ul. Skowronkowej została zbudowana ul. Araszkiewicza.
W dzielnicy Dziesiątej została zbudowana ul. Zamenhofa.
W planach są kolejne inwestycje. Miasto jeszcze w ubiegłym roku podpisało umowy między innymi na budowę przedłużenia ul. Węglarza, rozbudowę ul. Wallenroda, budowę ul. Sławinek oraz przebudowę kładki na ul. Filaretów.