Codziennie z e-wizyt, czyli wideokonferencji z pracownikiem ZUS korzysta kilkaset osób. Usługa e-wizyt jest dostępna od października ubiegłego roku i cieszy się niesłabnącą popularnością. Żeby wyjść naprzeciw swoim klientom ZUS przygotował ciekawe rozwiązanie. Od tego tygodnia dostępne są również e-wizyty odbywające się w polskim języku migowym. Dzięki temu osoby z niepełnosprawnością słuchu mogą samodzielnie skontaktować się z pracownikiem ZUSu. Na razie porady udzielane są w sprawach zasiłków, emerytur i rent.
Do odbycia e-wizyty potrzeba urządzania, które posiada kamerę i dostęp do internetu. Na e-spotkanie z pracownikiem ZUS można umówić się na stronie www.zus.pl, gdzie wybieramy temat i dogodny dla nas termin spotkania.
- Z e-wizyt mogą też skorzystać osoby niewidome i niedowidzące. Strona ZUS jest dostępna dla czytników ekranu i spełnia wymogi odpowiedniego kontrastu – wyjaśnia Małgorzata Korba, regionalny rzecznik ZUS w województwie lubelskim.
W dobie epidemii COVID-19 e-wizyty są ogromnym ułatwieniem dla wszystkich, którzy muszą załatwić sprawę w urzędzie.