Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA poinformował, że w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S12 z Piask do Dorohuczy wpłynęło 10 ofert.
„Oferty złożone przez zainteresowanych realizacją wykonawców wynosiły od ok. 358 do 585 mln zł”– przekazał Minkiewicz dodając, że budżet GDDKiA wynosił 453 mln zł. – „Sześć ofert jest poniżej naszego budżetu” – wskazał.
Jakie firmy przystąpiły do przetargu?
Oferty w ogłoszonym przez GDDKiA przetargu złożyły następujące firmy:
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (357,8 mln zł),
- Stecol Corporation (359,3 mln zł),
- Mota-Engil Central Europe (387,9 mln zł),
- konsorcjum Kobylarnia i Mirbud (397,7 mln zł),
- Porr (425,1 mln zł),
- Strabag (432,2 mln zł),
- Budimex (470,1 mln zł),
- konsorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź (475 mln zł),
- konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (511,3 mln zł),
- Mostostal Warszawa (584,8 mln zł).
Teraz wszystkie złożone oferty przejdą ocenę pod kątem ceny i możliwości przedłużenia gwarancji.
„Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planujemy w przyszłym roku” – poinformował Minkiewicz.
Jakie prace obejmie planowana inwestycja?
Jak podała GDDKiA, planowany odcinek od Piask do Dorohuczy o długości 9,8 km zaczynać się będzie na istniejącym węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany w ramach planowanej budowy drogi S17 Piaski - Łopiennik.
Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa S12 - wskazano - początkowo przebiegać będzie po północnej stronie obecnej drogi krajowej nr 12, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna.
W ramach inwestycji GDDKiA planuje budowę m.in. mostu, siedmiu przejść dla zwierząt i sześciu wiaduktów. Jak podano, trasa ominie tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo.
Minkiewicz przypomniał, że z pierwotnych planów wyłączono blisko 6-kilometrowy fragment planowanej drogi w rejonie planowanego węzła Dorohucza. Odnalezienie pod ziemią składowiska odpadów przemysłowych wiązać się będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej.
„Ogłosiliśmy już przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego fragmentu trasy” - dodał.
Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km.