Rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA Łukasz Minkiewicz zaznaczył, że most ma być szerszy i bezpieczniejszy w porównaniu do obecnego.
- Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most powstanie po lewej stronie obecnego, patrząc w kierunku Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 metrów, a po obu stronach będą półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra. Powstaną też ekrany akustyczne – opisał rzecznik.
Sprecyzował, że odcinek objęty inwestycją będzie liczyć 455 m długości, z czego konstrukcja mostu będzie mieć ok. 100 metrów.
Minkiewicz podał, że nowy obiekt będzie przystosowany do obciążeń do 50 ton.
- Dzięki budowie w nowej lokalizacji zmniejszy się też liczba kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a oś drogi oddali się od zabudowy mieszkalnej – wyjaśnił.
GDDKiA planuje wybór wykonawcy i rozpoczęcie robót w przyszłym roku. Stary most będzie służyć jako objazd na czas prowadzonych robót i zostanie rozebrany po oddaniu do użytku nowego obiektu.
Rzecznik przypomniał, że jest to już drugi przetarg na budowę mostu w Łęcznej. Poprzedni, który był ogłoszony jesienią 2021 r., został unieważniony po tym, jak wykonawca — firma Budimex — uchylił się od podpisania umowy.
- Pozostali oferenci również nie byli zainteresowani realizacją inwestycji — dodał Minkiewicz.