- Z badań rynkowych wynika, że około 72% Polaków jest przekonanych, że ceny w czasie Black Friday, nie są wcale niższe od tych, które występują na co dzień. Natomiast wcale to nie zmienia faktu, że ponad połowa Polaków zamierza dokonać zakupów właśnie w ten dzień. Czyli uczymy się, widzimy, że musimy analizować te ceny i to, czy sklepy, producenci starają się w jakiś sposób już wcześniej kształtować tą cenę tak, żeby ta cena czarnopiątkowa rzeczywiście wydawała nam się niższa. Konsumenci coraz częściej przyglądają się tym cenom długo przed Black Friday - mówi dr Dorota Tokarska z KUL.
Jak zaznacza ekspertka KUL inaczej do Black Friday podchodzą ludzie starsi, a inaczej młodsi, czyli generacja Z. Ci urodzeni w latach 1995-2012 znacznie częściej decyzje zakupowe podejmują w "czarny piątek", nie przyglądając się wcześniej cenom i nie porównując, czy rzeczywiście są one dobrą okazją.
Zobacz także naszą galerię zdjęć: NOSG wzmacnia patrole na granicy