Bezpieczniej na DK 82 w Turce. Zakończyła się budowa ronda przy os. Borek

i

Autor: Krzysztof Nalewajko / GGDKiA Oddział Lublin Bezpieczniej na DK 82 w Turce. Zakończyła się budowa ronda przy os. Borek

Bezpieczniej na DK 82 w Turce. Zakończyła się budowa ronda przy os. Borek

2021-03-04 14:30

W podlubelskiej Turce - a konkretnie na przebiegającej przez miejscowość DK 82 - będzie teraz bezpieczniej. Zakończyła się budowa ronda na wysokości osiedla Borek. Z badań przeprowadzonych w 2015 roku wynika, że dziennie przejeżdża tamtędy nawet 17 tysięcy pojazdów. Jak nowe rondo w Turce wygląda z wysokości? Zobaczcie galerię!

Lubelski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chwali się zakończeniem prac nad rondem na Drodze Krajowej nr 82 w podlubelskiej Turce. Powstało tam nie tylko rondo, ale przebudowano też odcinek drogi od węzła Lublin Tatary do skrzyżowania z ul. Dębową i Świerkową.

Prace budowlane rozpoczęły się w styczniu 2020 r. Na odcinku ok. 800 metrów powstała dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, która prowadzi od węzła Lublin Tatary do skrzyżowania DK82 z ul. Dębową i Świerkową. W tym miejscu powstało rondo. Dzięki niemu kierowcy wyjeżdżający z osiedla Borek oraz ul. Świerkowej mogą bezpiecznie włączyć się do ruchu - mówi w rozmowie z Radiem Eska Lublin Łukasz Minkiewicz, rzecznik Lubelskiego Oddziału GDDKiA.

W ramach inwestycji wybudowane zostały też chodniki, zatoki autobusowe, oświetlenie, odwodnienie trasy, a także parking typu „parkuj i jedź” z 20 miejscami postojowymi oraz przebudowane wloty w ul. Dębową i ul. Świerkową. Ponadto wybudowana została droga wewnętrzna (ul. Malinowa).

Realizujemy nie tylko duże inwestycje, ale również te mniejsze, razem z samorządami, a celem jest poprawa bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i pieszych. Przebudowa drogi i budowa ronda w Turce jest tego dowodem. Inwestycja ta znacznie poprawi bezpieczeństwo na tym odcinku drogi krajowej nr 82. Z obliczeń wykonanych w 2015 roku w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu wynika, że dobowy ruch na fragmencie od węzła Lublin Tatary do Łuszczowa wynosi prawie 17 tys. pojazdów na dobę - mówi Krzysztof Zwolan, zastępca dyrektora oddziału ds. zarządzania drogami i mostami w lubelskim oddziale GDDKiA.

Inwestycja realizowana była ze środków Skarbu Państwa we współpracy z Gminą Wólka, częściowo w ramach projektu pn. "Mobilny LOF", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020. Koszt robót to ok. 11,9 mln zł.

Rocznica COVID-19. Co zapamiętali mieszkańcy Lublina?
Sonda
Co myślisz o nauce i pracy z domu?