Zdjęcie ilustracyjne

i

Autor: fot. JÉSHOOTS / Pexels

Wywłaszczenia pod budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego

2022-07-14 13:26

Kontrowersje odnośnie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w regionie nie cichną. Głos w tej sprawie zabrał szef MEiN Przemysław Czarnek. Co sądzi o wywłaszczaniu minister MEiN. Jego wypowiedz na ten temat znajdziecie w artykule. Zapraszamy.

Minister Czarnek o budowie CPK

"Każda wielka inwestycja wiąże się z również wywłaszczeniami nieruchomości. Taką inwestycją jest również Centralny Port Komunikacyjny i linie kolejowe łączące Polaków z CPK" - powiedział w czwartek w Radiu Lublin szef MEiN Przemysław Czarnek.

Komentując plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, połączonych z CPK linii kolejowych i związanymi z inwestycją protestami mieszkańców powiatu krasnostawskiego, Czarnek powiedział, że na ten temat trzeba rozmawiać i pokazywać korzyści.

"Każda wielka inwestycja wiąże się również z wywłaszczeniami nieruchomości. Budowy choćby ekspresówek, którymi dzisiaj pięknie jeździmy do Warszawy, Rzeszowa i wokół Lublina też wiązały się z wywłaszczeniami i protestami" – stwierdził, dodając, że nikomu nie jest miło, jak musi wyjść ze swojego domu, ojcowizny, z uwagi na plany budowy drogi czy kolei, ale to są inwestycje niezbędne i strategiczne.

"Taką inwestycją jest również CPK i tzw. szprychy, czyli linie kolejowe, które z każdego miejsca w Polsce będą łączyć Polaków z CPK, ale nie tylko" - wskazał.

Czarnek wyjaśnił, że kolej połączy mieszkańców różnych miejsc w Polsce nie tylko z CPK, ale także z innymi miejscowościami.

"To jest walka z wykluczeniem komunikacyjnym. To będzie ogromne ułatwienie dla wszystkich" - wskazał.

Powiedział, że ostatnie ustawy uchwalone przez Radę Ministrów dają właścicielom nieruchomości większą możliwość oddziaływania na proces wywłaszczenia, który w wielu przypadkach jest nieuchronny. Odpowiadając na pytanie dziennikarza Czarnek stwierdził, że dobrego rozwiązania satysfakcjonującego dla wszystkich nie ma, ale na tym etapie warto rozmawiać nad możliwością ewentualnej korekty przebiegu linii kolejowej.