To ostatni sezon umowy z obecnym operatorem systemu. Mieszkańcy skorzystają z 911 rowerów i 93 stacji. Rower Miejski będzie funkcjonował na tych samych zasadach, co w latach poprzednich.
– Miasto Lublin sukcesywnie rozbudowuje i uzupełnia sieć rowerową. Obecnie w naszym mieście znajduje się ok. 170 km dróg i pasów rowerowych. Infrastruktura rowerowa ważna jest ze względu na metropolitalny charakter Lublina. W roku 2019 powstało nowych lub zostało przebudowanych ok. 19 km dróg i pasów rowerowych. Lubelski Rower Miejski jest usługą świadczoną na rzecz mieszkańców. Trwają prace nad koncepcją funkcjonowania LRM w kolejnych latach. Rozważana jest m. in. rozbudowa obecnego systemu, wprowadzenie rowerów bezstacyjnych czy towarowych, przy czym obserwujemy doświadczenia innych miast w tym zakresie. Wypracowaną koncepcję poddamy przed wprowadzeniem konsultacjom społecznym – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Lubelski Rower Miejski wciąż nie traci na popularności. W zeszłym roku lublinianie skorzystali z niego ponad 658 tys. razy, a liczba użytkowników systemu powiększyła się o ponad 16 tys. W sumie z publicznych jednośladów korzysta już ponad 112 tys. osób.