Z czwartkowego komunikatu lubelskiego oddziału GDDKiA wynika, że w przetargu wpłynęło 12 ofert w wysokości od 838 mln zł do ponad 1,3 mld zł. Budżet opiewał na 1,14 mld zł.
„Najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę niespełna 19 km drogi S17 od węzła Krasnystaw Północ do węzła Izbica złożyła firma Budimex (ok. 961 mln zł). Jeśli nie wpłyną odwołania, będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą” – przekazano.
Firma będzie mieć wtedy 41 miesięcy na zrealizowanie inwestycji, wyłączając z czasu budowy okres zimowy od połowy grudnia do połowy marca.
Powtórzony przetarg na budowę S17 od Krasnegostawu do Izbicy
GDDKiA przypomniała, że w styczniu br. wybrała najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu, którą złożyła firma Mostostal Wars. Od rozstrzygnięcia odwołały się firmy uczestniczące w postępowaniu przetargowym. Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnienie wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie czynności ich badania i oceny. Izba orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu przetargowym. Mostostal zaskarżył ten wyrok do sądu, który w ostatnim czasie oddalił skargę w całości.
Powstanie odcinek S17 Krasnystaw-Izbica. Co obejmie inwestycja?
Blisko 19-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S17 zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem i początkowo pokryje się z obecną dk17, później przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Dalej trasa przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną dk17 w okolicach Krasnego.
Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca.
Około 125-kilometrowa droga ekspresowa S17 między Piaskami a Hrebennem powstanie w formule Projektuj i buduj. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki od Zamościa w kierunku Hrebennego o łącznej długości 50 km. Wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do wojewody lubelskiego o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
„Obecnie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur, a następnie wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane” – dodała GDDKiA.
Zobacz także: Ogród Saski w Lublinie w XX i XXI wieku. Tak się zmienił!