INWESTYCJE DROGOWE

Wbili pierwsze łopaty. Ruszyła budowa mostu na rzece Wieprz w Krasnymstawie

2024-12-23 12:14

Blisko 102 metry szczęścia dla kierowców. 20 grudnia wbito pierwsze łopaty pod budowę nowej przeprawy na rzece Wieprz w Krasnymstawie.

W Krasnymstawie pojawi się nowy most

Co najważniejsze, prace już trwają. Ale symbolicznie, łopaty, postanowiono wbić dopiero 20 grudnia.

- Choć roboty budowlane już trwają od jakiegoś czasu, wykonawca i inwestor postanowili wbić symboliczną pierwszą łopatę w momencie zakończenia prac przygotowawczych i realizacji fundamentów pod konstrukcje mostu – przyznaje Karolina Bukała – Głowa, rzecznik prasowy z Balzola Polska Sp. z o.o.

Burmistrz Krasnegostawu nie krył zadowolenia z podpisanej umowy

- Dotychczasową współpracę z wykonawcą oceniam jako partnerską. Bardzo dziękuję za dialog i sprawne procedowanie kolejnych ustaleń. Mam nadzieję, że pierwsze wrażenie jakie pokazała Balzola w Krasnymstawie będzie się ugruntowywać i nasza współpraca przebiegała będzie jak do tej pory. To jest skutecznie, transparentnie i profesjonalnie. Będę się przyglądał postępowi prac bacznym okiem i jednocześnie deklaruję chęć do pomocy jeśli taką urząd Miasta Krasnystaw będzie mógł udzielić wykonawcy. Powodzenia w realizacji! – powiedział Daniel Miciuła, burmistrz Krasnegostawu.

Wymiary nowej przeprawy:

  • Długość całkowita mostu: 101,93 m
  • Szerokość całkowita: 18,39 m
  • Przekrój drogi: jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu o szerokości 3,5,m
Rammstein z niespodzianką dla fanów! Do sieci trafił godzinny dokument o trasie koncertowej

Jak deklaruje wykonawca: „Most zaprojektowano na najwyższą klasę obciążeń taborem samochodowym według standaryzacji NATO – STANAG 2021. Drogę na moście jak i na dojazdach do mostu zaprojektowano na klasę drogi G, kategorię ruchu KR3 oraz dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej na nawierzchnię 115 kN”.

Co powstanie na rzece Wieprz?

Ustrój nośny (łuki żelbetonowe i płyty z pomostu). A te mają powstać przy użyciu szalunków montowanych za pomocą dźwigów z brzegu rzeki, wspartych na podporach pomocniczych.

- Po wykonaniu konstrukcji nośnej i uzyskaniu przez nią odpowiedniej wytrzymałości materiałowej, wykonane zostaną pozostałe prace obejmujące izolacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, montaż wyposażenia oraz pozostałe roboty wykończeniowe - informuje wykonawca.

- Cieszymy się, że Balzola powiększa swoje portfolio infrastrukturalne o kolejne obiekty. Most w Krasnymstawie to jedna z ważniejszych inwestycji, którą obecnie realizujemy. Dołożymy wszelkich starań, aby budowa zakończyła się z sukcesem dla obu stron – deklaruje Adam Stawski, Dyrektor Generalny, Balzola Polska.

Obecnie trwa odhumusowanie gruntu na całym zakresie inwestycji.

Prace trwają. A z nimi prace związane z przebudową sieci podziemnych. - Prace będą wykonywane w zasadzie pod ziemią więc od razu uprzedzam Państwa, że pozornie nie będzie widać efektów realizacji. Zapewniam, że inżynieryjna robota będzie się działa pod ziemią. W międzyczasie będą realizowane zasadnicze roboty drogowe, które zostaną ukończone wraz z terminem oddania mostu do użytkowania – wyjaśnia Marek Kamiński, Dyrektor Operacyjny, Balzola Polska.