Budowa obwodnicy Gorajca w woj. lubelskim dostała zielone światło
Obwodnica Gorajca ma mieć długość 6,6 km. Przebiegać będzie po zachodnio-północnej stronie miejscowości. Będzie to droga jednojezdniowa o szerokości siedmiu metrów.
„Wybudujemy trzy skrzyżowania, trzy przejazdy bezkolizyjne i most nad rzeką Gorajka w ciągu DK74. Powstaną też drogi do obsługi ruchu lokalnego” – poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Łukasz Minkiewicz.
Inwestycja jest realizowana jest w systemie Projektuj i buduj przez konsorcjum firm Antex II (lider) i Mosty Łódź. Umowę z wykonawcami GDDKiA podpisała w maju 2023 r., a koszt budowy to ponad 119 mln zł.
Wydanie przez wojewodę decyzji ZRID dla wykonawcy oznacza możliwość rozpoczęcia realizacji inwestycji.
„Pierwsze prace w terenie rozpoczną się w II kwartale tego roku i polegać będą na przygotowaniu terenu oraz zaplecza budowy. Następnie ruszą roboty ziemne. Udostępnienie obwodnicy kierowcom planowane jest w 2027 roku” – dodał Minkiewicz.
Decyzja ZRID zatwierdza także podział nieruchomości oraz granice terenu przewidzianego pod budowę drogi. Oznacza to, że mogą się teraz rozpoczynać procedury związane z wypłatą odszkodowań dla dotychczasowych właścicieli nieruchomości.
Trwa przebudowa drogi krajowej nr 74 w woj. lubelskim
Obwodnica Gorajca jest elementem przebudowy i remontu drogi krajowej nr 74, która w Lubelskiem przebiega pomiędzy drogą ekspresową S19 w okolicy Janowa Lubelskiego a planowaną ekspresówką S17 w okolicy Zamościa; a dalej prowadzi do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie.
Przebudowany został już fragment DK74 między Frampolem a Gorajcem oraz kilka odcinków na wschód od Zamościa. Obecnie trwa budowa obwodnicy Dzwoli, a także rozbudowa 12 km od Janowa Lubelskiego do Frampola oraz rozbudowa 9-kilometrowego odcinka Gorajec – Szczebrzeszyn. W planach jest jeszcze zbudowanie obwodnic: Janowa Lubelskiego, Szczebrzeszyna i Zamościa.
W sumie między Janowem Lubelskim a Zamościem powstanie ponad 60 km nowych lub zmodernizowanych odcinków drogi krajowej nr 74. W późniejszym terminie planowana jest też rozbudowa DK74 od Zamościa do Zosina.
Zobacz także galerię: Ta kładka dla pieszych na Tatarach w Lublinie pójdzie do rozbiórki
