Tu w woj. lubelskim będzie kolejna cześć S17
Lubelski oddział GDDKiA poinformował w czwartek o podpisaniu umowy z Budimexem na projekt i budowę prawie 19 kilometrów drogi ekspresowej S17 od węzła Krasnystaw Północ do węzła Izbica. Kontrakt opiewa na 961,5 mln zł.
Trasa rozpocznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem, gdzie początkowo przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Dalej przetnie rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy następnie rzekę Wieprz, linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego.
Inwestycja obejmuje budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym trzech węzłów drogowych (Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica). Planowana jest również budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca, a także estakad i mostów m.in. nad rzekami.
- Wybudujemy i przebudujemy w sumie ok. 30 km dróg niższych kategorii do obsługi ruchu lokalnego – dodano w komunikacie.
Wykonawca ma 41 miesięcy na zrealizowanie inwestycji, z wyłączeniem okresów zimowych podczas prac budowlanych. Oddanie drogi planowane jest w drugiej połowie 2028 r.
To będzie szósty z dziewięciu odcinków S17
GDDKiA podała, że to szósty z dziewięciu odcinków trasy S17 pomiędzy Piaskami i Hrebennem, który przeszedł do realizacji. Wyłoniono już wykonawców sześciu odcinków tej drogi o łącznej długości ok. 94 km, natomiast dla dwóch (w sumie ok. 20 km) trwają prace przygotowawcze w ramach drugiego etapu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Ogłoszenie przetargów na wyłonienie ich wykonawców ma nastąpić w przyszłym roku.
- Podpisaliśmy także umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej dla blisko 2-kilometrowego odcinka biegnącego nowym śladem od S17 do planowanego terminala granicznego odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne/Rawa Ruska, który realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych – podkreśliła lubelska GDDKiA.
Zobacz także: Przedłużenie ulicy Lubelskiego Lipca ‘80 widziane z góry!