Nowe podkłady i szyny zostały już ułożone na trasie kolejowej pomiędzy stacjami Zamość Szopinek – Hrubieszów. Dzięki temu przejeżdżające tędy pociągi mają wydawać mniej hałasu niż dotychczas.
„Wprowadzono bezstykowe połączenia szyn, co zredukuje poziom hałasu i wibracji oraz zmniejszy oddziaływanie linii na otoczenie. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe” – przekazał Karol Jakubowski z zespołu prasowego PLK, dodając, że prace za ok. 10 mln zł były prowadzone z budżetu PLK.
Jak poinformował, od 11 grudnia podróż między Hrubieszowem a Zamościem będzie krótsza o ok. 10 minut i wyniesie ok. 48 minut. Pociągi pasażerskie będą jechać o 20 km/h szybciej z max. prędkością 80 km/h. Dla pociągów towarowych maksymalna prędkość wyniesie 70 km/h.
Z Zamojszczyzny nad Morze Bałtyckie
Cicha i szybsza podróż to jednak niejedyna zmiana dla podróżnych. Od 11 grudnia pasażerowie wsiadający na stacjach w Hrubieszowie, Jarosławcu i Zamościu będą mogli także skorzystać z bezpośredniego połączenia z Kołobrzegiem.
„Pociąg IC Zamoyski, który dotąd kursował do Gorzowa Wielkopolskiego dojedzie do nadmorskiego kurortu. Natomiast IC Hetman wydłuży relację do Zielonej Góry” – informuje Jakubowski.