Jak wyjaśnił Minkiewicz, uzyskanie decyzji umożliwi rozpoczęcie budowy blisko 10-kilometrowego odcinka, który rozpoczynać się będzie na istniejącym węźle Piaski Wschód. Trasa została wytyczona przez gminy Trawniki i Piaski po północnej stronie istniejącej drogi krajowej, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna, gdzie kierowcy zjadą drogą powiatową na obecną DK12.
– W ramach zadania powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami w obu kierunkach, a także drogi do obsługi ruchu lokalnego, ekrany akustyczne, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowanych jest m.in. sześć wiaduktów, most oraz siedem przejść dla zwierząt – wymienił Minkiewicz.
Umowę na budowę drogi GDDKiA podpisała z firmą Intercor. Wartość kontraktu to niespełna 358 mln zł.
GDDKiA wyłączyła z pierwotnych planów blisko 6-kilometrowy odcinek w rejonie planowanego węzła Dorohucza, gdzie pod ziemią odnaleziono odpady przemysłowe. Zadecydowała o ominięciu składowiska, co wiązać się będzie ze zmianą przebiegu drogi między Pełczynem a Chojnem Nowym Drugim, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej.
– Wyłoniliśmy już wykonawcę dokumentacji projektowej (Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i dokumentów przetargowych) dla tego fragmentu trasy i podpisaliśmy z nim umowę. Obecnie trwają prace dokumentacyjne – zakomunikował Minkiewicz.
Droga ekspresowa S12 między Piaskami i Dorohuskiem będzie miała ok. 75 km.
Zobacz zdjęcia: Nowe drogi ekspresowe w woj. lubelskim. GDDKiA podsumowała 2023 rok
Polecany artykuł: