Ale zacznijmy od początku. Odcinek, o którym mowa, to jeden z 10, na które podzielono 101-kilometrową trasę od Mińska Mazowieckiego do granicy z Białorusią. Będzie miał niecałe 19 km, dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę trzeciego oraz połączy Siedlce i Białą Podlaską. Wybudowany zostanie również węzeł Siedlce Wschód (Borki). Poza tym powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prace wykona firma Strabag za 700 mln zł. Ma się z tym wyrobić do końca 2024 r., chyba że pojawią się czynniki, na które drogowcy nie mieli wpływu, a które utrudniły im pracę.
Budowany przez nich odcinek to jedna z czterech części 63,5-kilometrowego fragmentu z Siedlec do Białej Podlaskiej. Umowa na ich budowę została podpisana dwa lata temu. Od tamtej pory, we wrześniu 2022 r. GDDKiA otrzymała zgodę na budowę odcinka Swory - Biała Podlaska. Obecnie budowane są nasypy, realizowane wykopy. Na obiektach trwa zbrojenie, betonowanie, montaż murów oporowych, wykonywana jest izolacja. Ponadto trwa budowa kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych. Zaawansowanie robót przekroczyło 35 proc.