Logo marki odzieżowej to unikalna forma graficzna w formie stylizowanego napisu, symbolu lub inne formy, dzięki której jesteśmy w stanie odróżnić marki od siebie Może występować w trzech postaciach – znaku będącego symbolem, sygnetem lub logotypem, a nawet pełnego logo. Umieszcza się je na budynkach, w reklamach lub na samych przedmiotach, które kupujemy.
Logo marki modowej służy przede wszystkim do identyfikacji konkretnego przedsiębiorstwa, organizacji bądź marki. W ten sposób odróżniamy jedną markę od drugiej. Dzięki tym znakom graficznym marki mogą podkreślić swoją indywidualność i tożsamość.
Jak podaje Wikipedia, w literaturze można spotkać różne klasyfikacje symboli firmowych. G. Hardy w książce „Podręcznik projektantów logo” wyróżnia:
- logotyp
- glif
- monogram
- znaki graficzne
- postacie
- znaki abstrakcyjne i symboliczne
- emblemat
Widoczne logo marki nierzadko świadczy o prestiżu. Dlatego tak wiele osób stawia na tak drogie przedmioty, aby podkreślić swoją przynależność klasową i pokazać światu, że może sobie pozwolić na tego typu luksus. Znasz się na markach odzieżowych? To na pewno z łatwością rozwiążesz ten quiz!
Zobacz także: Tak w czasach PRL wyglądała lubelska dzielnica Rury! Czy rozpoznacie te miejsca?