- Powrót do takiego rozwiązania będzie rozważany przy pracach nad ewentualnymi innymi rozwiązaniami w organizacji ruchu - mówi Justyna Góźdź z lubelskiego ratusza. - Pomysł tworzenia takiego rozwiązania narodził się przy realizacji przebudowy Alei Racławickich w celu sprawnego przeprowadzenia tej inwestycji, jednak ostatecznie z uwagi na etapowanie prac, wdrożenie takiego rozwiązania nie było konieczne. Zaprojektowana zmiana stałej organizacji ruchu na odcinku od ulicy Krakowskie Przedmieście do ulicy Okopowej, a więc uwzględniająca ulice Kołłątaja i Zesłańców Sybiru jest jedną z koncepcji, którą rozważamy do wdrożenia w przyszłości w celu usprawnienia ruchu w centrum. Przede wszystkim, aby ograniczyć tranzyt i usprawnić ruch komunikacji miejskiej.
Celem takich zmian byłoby wyeliminowanie pojazdów osobowych ze ścisłego centrum Lublina, a tym samym umożliwienie bezproblemowego poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej. Poza autobusami dwukierunkowo mogliby jeździć także rowerzyści.
Być może takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w przyszłości w Lublinie. Na razie jednak nie wiadomo kiedy. Na pewno nie w tym roku.