Obwodnica Chełma obejmuje budowę 13,5-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej. Trasa przebiegać będzie w nowym śladzie i ominie Chełm od północnej strony. Powstaną cztery węzły drogowe: Chełm Zachód, Chełm Północ, Chełm Okszów, Chełm Wschód, 17 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej, 11 przejść dla zwierząt, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zbudowane zostaną również drogi do obsługi ruchu lokalnego i obwód utrzymania drogi ekspresowej.
Na budowie S12 trwają prace przygotowawcze: rozpoznanie saperskie, prace geodezyjne, a także inwentaryzacje dróg i budynków. Rozpoczęły się też procedury związane z wypłatą odszkodowań dla dotychczasowych właścicieli i właścicielek nieruchomości.
Obwodnica Chełma to część drogi ekspresowej S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku, która będzie miała w sumie ok. 75 km długości. 26 maja 2023 r. zostały podpisane umowy na realizację odcinków: Piaski – Dorohucza oraz Chełm – Dorohusk o łącznej długości 33 km. Wartość kontraktów przekracza 1,3 mld zł. Pod koniec czerwca 2023 r. GDDKiA zawarła umowę z wykonawcą na realizację odcinka S12 między Dorohuczą a Chełmem. Wartość zadania o długości 22,5 km wynosi 760 mln zł.
Wraz z budową odcinka drogi ekspresowej Chełm – Dorohusk powstaną także drogi dojazdowe do obsługi przejścia drogowego w Dorohusku. Porozumienie w tej sprawie podpisali niedawno wojewoda lubelski i p.o. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski. Obejmuje zaprojektowanie i budowę dróg do obsługi drogowego przejścia granicznego z Ukrainą w Dorohusku oraz do planowego terminala samochodowego w Okopach. Inwestycja zostanie sfinansowana przez wojewodę lubelskiego.
Zobacz zdjęcia: Wysyp grzybów w woj. lubelskim! Wszyscy chwalą się obfitymi zbiorami!
Polecany artykuł: