Jak informuje RMF, zamówienie dotyczy tzw. dokumentacji przedprojektowej. Ma ona być punktem wyjścia do opracowania ostatecznego projektu przebudowy. Kolej oczekuje kilku wariantów inwestycji, w tym zakładających podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 200 km/h.
Taka przebudowa pozwoli na znaczne skrócenie czasu przejazdu między Dorohuskiem a Lublinem.
- Na podstawie wyników analiz studialnych będzie możliwy wybór wariantów realizacyjnych, które spełnią założone cele przedsięwzięcia, czyli m.in. skrócenie czasu jazdy pociągów na odcinku Lublin – Dorohusk – granica państwa oraz poprawa przepustowości linii – wyjaśnia „Kurierowi Lubelskiemu” Anna Znajewska-Pawluk, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła już przetarg i czeka na oferty od firm zainteresowanych zleceniem. W ramach kontraktu ma też powstać zarys możliwego rozkładu jazdy.
Zobacz także: Tak Park Bronowice w Lublinie wygląda wiosną!