„Założyliśmy kursowanie czterech par pociągów dziennie w relacji Zamość Wschód–Bełżec i z powrotem, z wydłużeniem w piątki i niedziele jednej pary do Hrebennego. Chodzi o zapewnienie dojazdów dla studentów z okolic Lubyczy Królewskiej i Hrebennego” – wyjaśnił, cytowany w komunikacie, marszałek Jarosław Stawiarski.
Anna Nycz z biura prasowego lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego przekazała, że w sezonie letnim zachowano układ wyjazdów z Lublina do Jarosławia i Bełżca oraz z Rzeszowa do Zamościa z zapewnieniem wahadła Zawada–Zamość Wschód–Zawada. Dodatkowo został uruchomiony także wieczorny pociąg Lublin Główny–Zamość Wschód.
Zmiany w lokalizacjach przystanków kolejowych w woj. lubelskim i dodatkowe kursy
Informując o zmianach lokalizacji przystanków Nycz podała, że bliżej miasta został przeniesiony peron przystanku Szczebrzeszyn, a nowy powstał w Żurawnicy. Zakończono także budowę nowych peronów w Wólce Niedzieliskiej, Niedzieliskach Kolonii oraz Nowym Kącie.
„Nowy rozkład jazdy zakłada również dodatkowe kursowanie pociągów z Lublina do Kraśnika i Szastarki. Nastąpi również wydłużenie o odcinek Lubartów–Parczew dwóch par pociągów” – podała Nycz. Decyzja oznacza, że połączenie między Lublinem a Parczewem zyskuje sześć par pociągów, z których jedna będzie kursować na jeszcze dłuższej trasie z Łukowa.
Dzięki zakończonym pracom modernizacyjnym - zakomunikowała Nycz - dodatkowy wieczorny przyspieszony pociąg będzie kursował z Terespola przez Białą Podlaską, Łuków, Dęblin, Puławy do Lublina. Kurs z czasem przejazdu wynoszącym 2 godziny i 22 minuty ma ułatwić powroty uczniom i studentom w niedziele. Natomiast drugi wieczorny pociąg będzie kursował od poniedziałku do piątku z Chełma do Lublina.
Jak przekazała, postoje ograniczono na stacji Puławy Azoty, gdzie pociągi zatrzymają się tylko w godzinach zmian pracowniczych. Dzięki tej zmianie w pozostałych porach dnia podróż pociągiem między Lublinem a Dęblinem ma skrócić się o kilka minut.
Marszałek Stawiarski wskazał, że w ramach nowego rozkładu jazdy samorząd wspólnie ze spółką Polregio zwiększa ilość tzw. pociągokilometrów o 15 proc., czyli z 3,02 mln w roku obecnym do 3,48 mln w roku przyszłym.
Marszałek wyliczył, że w 2018 r. w pociągach uruchamianych na zlecenie województwa zostało przewiezionych blisko 2,3 mln osób, w 2022 r. było ich już ponad 2,7 mln, a od stycznia do końca października 2023 r. - 2,5 mln pasażerów.
Pierwsze zmiany w rozkładzie jazdy wejdą w życie 10 grudnia br., natomiast rozszerzona oferta połączeń na Roztoczu - od 2 stycznia 2024 r.
Zobacz także: Taka pogoda to najlepszy prezent! Tak wyglądało mikołajkowe morsowanie w Zalewie Zemborzyckim