Ulice w Lublinie już po remoncie
W ostatnich miesiącach drogowcy zakończyli prace na kilku ważnych trasach, które codziennie obsługują tysiące kierowców. Mieszkańcy mogą już korzystać z odnowionych odcinków ulic:
- Kunickiego,
- Grafa,
- Reja,
- Biernata z Lublina,
- Cedrowej,
- Hiacyntowej,
- Bazylianówka
- oraz Ofelii.
Na tych fragmentach wymieniono nawierzchnię jezdni, uzupełniono pobocza, poprawiono odwodnienie i oznakowanie poziome. W wielu miejscach wykonano również naprawy chodników i zjazdów, dzięki czemu piesi i rowerzyści mogą poruszać się bezpieczniej.
Remonty przeprowadzone latem były częścią szerszego programu bieżącego utrzymania dróg w mieście. Jak podkreślają urzędnicy, dzięki sprzyjającej pogodzie i sprawnej organizacji robót udało się wykonać większość zaplanowanych zadań przed zimą.
Gdzie nowe ulice w Lublinie?
Na tym jednak nie koniec. Jesienna aura nadal pozwala kontynuować prace, a w kolejce czekają kolejne lokalizacje. Obecnie roboty drogowe prowadzone są lub rozpoczną się niebawem m.in. na ulicach:
- Konstantynów, Dunikowskiego, Czechowska, Szewska,
- odcinek Glinianej,
- nawierzchnia wiaduktu Łęczyńska – Hutnicza,
- fragmenty ulic Kiepury, Okrzei, Szarych Szeregów, Łabędziej.
Równolegle prowadzone są prace przy infrastrukturze towarzyszącej. Modernizowane będą schody na kładce nad ulicą Sikorskiego, a w planie jest również wymiana nawierzchni na kładce nad ulicą Orkana. Władze miasta podkreślają, że utrzymanie dobrego stanu technicznego tych obiektów ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Chodniki i drogi gruntowe w Lublinie też doczekają się zmian
Oprócz głównych ulic, drogowcy nie zapominają o mniejszych trasach i osiedlowych ciągach pieszych. Jeszcze przed zimą planowane są ulepszenia nawierzchni na ponad dwudziestu odcinkach dróg gruntowych. W wielu miejscach oznacza to wyrównanie podłoża, utwardzenie nawierzchni i poprawę odwodnienia.
Podpisywane są również kolejne umowy na remonty chodników. Wśród lokalizacji, które znalazły się w tegorocznym planie, są m.in. ulice Ułanów, Głęboka, Długa, Borelowskiego, Orlanda, Tulipanowa, Przyjaźni, Batorego oraz Dzieci Zamojszczyzny. Celem jest poprawa komfortu poruszania się pieszych, zwłaszcza w dzielnicach, gdzie chodniki od lat wymagały gruntownej modernizacji.
Zobacz także: MPK Lublin testuje nowy autobus wodorowy
