Chodzi o odcinki S17 pomiędzy węzłami: Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec.
Najmniej ofert wpłynęło na realizację 16,6-kilometrowego odcinka Piaski – Łopiennik: 11. Najniższa opiewała na blisko 653,4 mln zł, najwyższa na prawie 1,1 mln zł, a budżet Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynosi 788,6 mln zł.
Budową 18,8-kilometrowego odcinka Krasnystaw – Izbica zainteresowanych jest 12 wykonawców. Wartość najniższej oferty to prawie 838 mln zł, najwyższej – 1,3 mld przy budżecie w wysokości 1,1 mld.
W przetargu na 10-kilometrowy odcinek Izbica – Stary Zamość również wpłynęło 12 ofert. Najniższą wyceniono na prawie 504 mln zł, najdroższą – 801 mln zł, a kosztorys opiewał na ponad 421,7 mln zł.
Obecnie komisje przetargowe przystępują do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawców. Podpisanie umów na realizację inwestycji planowane jest w drugiej połowie roku po zakończeniu postępowań przetargowych. Wyłonien wykonawcy będą mieli na wywiązanie się z zadania 41 miesięcy od podpisania umów, z wyłączeniem okresów zimowych.
Na trzech odcinkach objętych inwestycją powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z oświetleniem, obiektami inżynieryjnymi i odwodnieniem, a także ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i system zarządzania ruchem.
Odcinek Piaski – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany i połączy S17 z S12. Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Odcinek Krasnystaw – Izbica zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem i początkowo przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę, Izbicę i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.
Natomiast odcinek od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec pobiegnie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17 i będzie liczył niespełna 10 km. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.
Przetargi na zaprojektowanie i wybudowanie trzech odcinków S17 ogłoszono pod koniec 2022 r. W trakcie postępowań wpłynęło w sumie ponad 3,5 tys. pytań od wykonawców. W ramach postępowań przetargowych GDDKiA zorganizowała także spotkanie dla wykonawców, by przybliżyć przedmiot zamówienia w oparciu o nowe przepisy techniczno-budowlane, które weszły w życie we wrześniu ub. r.
Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski – Hrebenne to ważny fragment całego ciągu S17 Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk.
Zobacz zdjęcia: Kierowca zapomniał zaciągnąć ręcznego. Samochód wylądował w jeziorze
Polecany artykuł: