Według badań Polskiej Organizacji Turystycznej, 30 procent Polaków w ciągu najbliższych kilku tygodni planuje wyjazd turystyczno-wypoczynkowy, a aż 87 procent z nich chce podróżować po Polsce. To właśnie im chce naprzeciw wyjść Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, który rozpoczyna kampanię promującą nasz region.
– Województwo Lubelskie to trzecie pod względem wielkości województwo w Polsce. To województwo, które tak naprawdę jest jeszcze nie odkryte przez turystów z Polski i zza granicy – mówi Jarosław Stawiarski, Marszałek Województwa Lubelskiego. – Jesteśmy gościnni. Nasze województwo ma piękną przyrodę, jeszcze nie skażoną cywilizacją, dlatego to tu mamy idealne miejsce na wakacyjny wypoczynek.
Urząd Marszałkowski chce, aby polscy turyści rozpoznawali nie tylko Kazimierz Dolny, ale także inne okolice: Roztocze, Poleski Park Narodowy, bagna rozlewiska Wieprza, Puszczę Solską, Lasy Janowskie. Te wszystkie miejsca – ale także inne, nie mniej ciekawe pod względem turystycznym – przybliży zapoczątkowana dzisiaj (8.06) kampania #KierunekLubelskie. Ma ona dotrzeć do wszystkich Polaków, którzy chcą wypoczywać w kraju, ale nie wiedzą jeszcze konkretnie, w które rejony się udać.
Na kampanię składają się spoty reklamowe, które można będzie zobaczyć w ogólnopolskiej telewizji, usłyszeć w największych rozgłośniach radiowych w Polsce, obecna będzie także w internecie.
– Dzięki dwunastu spotom, o długości jednej minuty, będzie można poznać wspaniałe miejsca województwa lubelskiego – zapewnia Michał Mulawa, vice-marszałek Województwa Lubelskiego. – To m.in. wspaniałe Roztocze ze wspaniałym Zamościem, Lasy Janowskie, Ziemia Łukowska, Ziemia Hrubieszowska. Będziemy pokazywali także wspaniałe miejsca w stolicy naszego województwa, czyli w Lublinie.
Urząd Marszałkowski ma nadzieję, że z akcją promocyjną uda się dotrzeć do 10 mln osób na terenie całego kraju. Kampania będzie przeprowadzona w ok. 40 największych polskich miastach. Jak tłumaczą jej organizatorzy – to właśnie mieszkańcy polskich miast najwięcej tracą pod względem turystycznym z powodu „lockdown’u”, czyli przymusowego siedzenia w domach. Koszt całej kampanii to 850 tys. zł, pieniądze pochodzą w dużej mierze ze środków unijnych.
Spoty reklamujące Lubelszczyznę przygotowała Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna. Tak szeroko zakrojonej akcji promującej walory turystyczne Lubelszczyzny jeszcze nie było. Potencjalni turyści mogą liczyć na pomoc w zwiedzaniu naszego regionu.
– Do każdego filmu będzie opracowana konkretna wycieczka z podaniem kilometrów, dojazdu, atrakcji i noclegami – podkreśla Paweł Wójcik, prezes LROT. – Turysta przyjeżdżając do nas, otrzyma gotowy produkt, będzie poprowadzony „za rękę”. Będzie wiedział, jak kierować się i jak poruszać się po województwie lubelskim tak, aby nie ominąć żadnego ciekawego miejsca.