Nowe pojazdy marki Solaris obsługują linie nr 40, 42 i 57. Siedem autobusów zostało zakupionych za prawie 22,80 mln zł w maju 2021 r. Nie są to jednak pierwsze takie pojazdy w Lublinie, bo pierwsza patia autobusów elektrycznych zaczęła wozić pasażerów i pasażerki w październiku 2021 r.
Elektryczne przegubowce zostały wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dostawą, są nieeksploatowane, niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją. W ich wnętrzu znajdują się m.in.
- system monitoringu,
- klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny osoby kierującej,
- automaty do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe,
- system do zliczania pasażerów i pasażerek,
- podwójne porty USB (typ A) w przestrzeni pasażerskiej autobusu w liczbie 4 szt., umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych,
- wydzielona przestrzeń przeznaczoną do przewozu wózka inwalidzkiego oraz wózka dziecięcego.
Całkowita liczba miejsc to minimum 120, natomiast liczba miejsc siedzących musi wynosić minimum 40. Ponadto wykonawca dostarczył trzy sztuki dwustanowiskowych ładowarek małej mocy, o mocy większej lub równej 120 kW (2x60 kW) i jedną jednostanowiskową ładowarkę małej mocy, o mocy większej lub równej 60 kW. Zakup realizowany w ramach projektu „ Przebudowa strategicznego korytarza transportu zbiorowego wraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru LOF" w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 Osi priorytetowej II: Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działania 2.1 Zrównoważony transport miejski.