Jak podała GDDKiA, kolejnym etapem inwestycji będzie ogłoszenie przetargu na budowę DK 48 i wyłonienie wykonawcy. Podpisanie umowy planowane jest w drugiej połowie 2024 r., a rozpoczęcie budowy – w przyszłym roku.
Informując o szczegółach inwestycji, GDDKiA wskazała, że obejmie odcinki DK 48 od mostu na Wiśle do wiaduktu nad linią kolejową oraz od wylotu z Dęblina do Moszczanki.
Prace obejmą:
- dostosowanie drogi do parametrów technicznych i standardów drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego),
- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni, by przenosiła obciążenie pojazdów o nacisku 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań i budowę ronda na połączeniu DK 48 z DW 801 w Dęblinie.
W planach GDDKiA jest także przebudowa przejazdów kolejowych, w tym zlikwidowanie nieczynnego toru w okolicach skrzyżowania ul. 15 P.P. Wilków z ul. Staszica.
- Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy, sieć wodociągowa oraz kanalizacyjna. Powstaną także nowe, doświetlone i bezpieczne przejścia dla pieszych z azylami oraz ciągi pieszo-rowerowe, a na odcinku zamiejskim, jezdnia będzie poszerzona z 7 do 9 metrów – napisano w komunikacie.
Droga między Dęblinem a Moszczanką – podała GDDKiA - jest trasą o dużym natężeniu ruchu. Łączy miasto z drogą ekspresową S17 Warszawa – Lublin.
GDDKiA przewiduje, że inwestycja poprawi bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów i pieszych, a także m.in. płynność ruchu i przepustowość drogi krajowej.
Zobacz także: Tragiczny wypadek na drodze krajowej nr 2 w Białej Podlaskiej. Nie żyje motocyklista