Nie jest to pierwsza tego rodzaju idea zarządu województwa, bo wcześniej na podobne działanie przeznaczył 112 tys. zł, za które Katarzyna Bujakiewicz mogła nakręcić 12 odcinków programu „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie”. Zdzisław Szwed, członek zarządu, podsumowując efekty cyklu, mówił, że współpraca z aktorką i influencerką była „strzałem w dziesiątkę”, bo dzięki temu wieść o ciekawej Lubelszczyźnie dotrze również do młodych osób. Tymczasem ze statystyk po miesiącu od opublikowania programu wynikało, że młodzież nastoletnia i w wieku studenckim nie była zainteresowana produkcją.
Czy efekty nowej współpracy będą lepsze, tego jeszcze nie wiemy. Wiemy natomiast – pierwszy napisał o tym Kurier Lubelski – że za 36,5 tys. zł brutto rowerową wycieczkę na Lubelszczyznę pokaże Karol Werner blogujący jako „Kołem Się Toczy”, a za 40 tys. zł brutto magię Polesia przed swoimi odbiorcami i odbiorczyniami roztoczy Karol Lewandowski z „Busem Przez Świat”. Za pozostałe 23,5 tys. zł brutto walory Lubelszczyzny będzie przedstawiała jeszcze jedna osoba.
– Podjęcie takiej współpracy stanowi bardzo dobry krok w kierunku budowania autentyczności. Influencer marketing, na chwilę obecną, jest jednym z najszybciej rozwijających się kanałów umożliwiających skuteczne pozyskiwanie potencjalnych klientów, a także budowania wizerunku marki. Współpraca z influencerami daje możliwość precyzyjnego dopasowania treści, gdyż dany kanał śledzą osoby zainteresowane konkretną tematyką – mówił Kurierowi Remigiusz Małecki, rzecznik urzędu marszałkowskiego, ale nie chciał zdradzić, z kim podpisana została trzecia umowa.
Blogerzy mają za zadanie zrobić multimedialny przewodnik po regionie na swoich stronach, ale też publikować zdjęcia i filmy w mediach społecznościowych oraz przekazać je urzędowi.
Jak pisze Kurier, zalety współpracy z influencerami i influencerkami zauważył też urząd miasta. Do promocji Festiwalu Lublin Smaków i Sezonu Lublin korzystał z zasięgów Sary Ferreiry i Franciszka Piątkowskiego. Oboje są związani z Lublinem, w ramach współpracy piszą o inicjatywie posty i stories oraz prowadzą relacje live. Każda z umów na tel cal opiewała na 1-2 tys. zł netto.