Biedronka na  Dzień Dziecka

i

Autor: shutterstock

kara

Gigantyczna kara dla Biedronki. Sieć sklepów zapowiada walkę w sądzie

2023-06-13 13:19

Sieć sklepów Biedronka została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów: musi zapłacić ponad 160 mln zł kary za akcję „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”. Jeronimo Martens Polska, czyli właściciel sieci, nie zgadza się z decyzją i zapowiada wkroczenie na sądową drogę.

UOKiK stwierdził, że trwająca od kwietnia do czerwca 2022 r. akcja Biedronki wprowadzała w błąd w kwestii warunków, korzyści i dostępności regulaminu.

Zupełnie innego zdania jest sieć Biedronka.

– Tarcza Biedronki Antyinflacyjna to wyjątkowa i prekursorska na polskim rynku akcja, która pomogła chronić miliony polskich rodzin przez skutkami rosnącej inflacji – nie ma wątpliwości sieć.

Jak dodano w komunikacie prasowym, sieć ubolewa, że „urzędy państwowe, zamiast wspierać przedsiębiorców i miliony polskich rodzin w walce z inflacją, wikłają się w długotrwałe spory prawne, bezprecedensowo kwestionując zasady komunikacji z klientami dotychczas powszechnie przyjęte i niekwestionowane”.

– Jesteśmy zdeterminowani do obrony swoich racji przed niezawisłym sądem – zapowiada Biedronka.

Wg Jeronimo Martins Polska, w trakcie 79 dni trwania akcji ceny ponad 200 produktów oferowanych w jej ramach w sklepach sieci Biedronka nie wzrosły. Tym samym spółka miała zrealizować publiczne zobowiązanie do niepodnoszenia cen w okresie, kiedy wskaźnik cen i usług konsumpcyjnych (inflacja CPI) wzrósł z poziomu 7,7 proc. w kwietniu, do 15,5 proc. w czerwcu 2022 r.

Tomasz Chróstny, prezes urzędu, dopatrzył się jednak podczas akcji naruszenia zbiorowych interesów konsumentów i konsumentek.

– Wprowadzający w błąd klientów sieci Biedronka przekaz marketingowy, mający przyciągnąć do sklepów rzesze konsumentów, dotyczył podstawowych warunków oferty – tego co powinni zrobić, co mogą zyskać i gdzie znajdą zasady akcji. (...) Tymczasem klienci Biedronki nie mieli możliwości realnego skorzystania z promocji na warunkach przedstawionych w przekazach reklamowych przez przedsiębiorcę – tłumaczy. Wg niego klienci i klientki dawali temu wyraz m.in. na facebookowym profilu sklepów.

Zobacz zdjęcia: Pierwsza lodówka społeczna w Nowym Sączu. Stanęła w dzielnicy Zawada

Wieczorny Express - Maciej WĄSIK