Pociąg PKP PLK

i

Autor: Pixabay

podróże

Dobra wiadomość dla podróżnych. Z Włodawy i Łęcznej szybciej dostaniemy się do Lublina

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała w czwartek o podpisaniu umów z wykonawcą dokumentacji projektowej dla budowy nowego połączenia kolejowego Lublin-Łęczna i rewitalizacji linii Chełm-Włodawa. Łączna wartość obu projektów to ok. 1,2 mld zł.

Jak zakomunikowała Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK, w ramach pierwszej inwestycji powstanie połączenie kolejowe między Lublinem, Łęczną i kopalnią węgla w Bogdance.

- Łącznie w ramach projektu powstanie 25 km jednotorowej zelektryfikowanej linii. Zaplanowano, że pociągi zatrzymają się na 12 nowych i dostępnych dla wszystkich pasażerów stacjach i przystankach – podała spółka.

Pociągi zatrzymywać się będą na stacjach: Lublin Lotnisko, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna Stara Wieś, Turowola, Puchaczów i Bogdanka. Budowa ma poprawić przewóz towarów i po jej zakończeniu podróże między Łęczną a stolicą regionu potrwają ok. 40 minut.

PKP wznawia kultowe połączenie. Pierwszy pociąg odjechał pusty

- Szacowana wartość budowy nowej zelektryfikowanej linii kolejowej Lublin – Łęczna/LW Bogdanka to ok. 736 mln zł netto, z czego dokumentacja projektowa wynosi 9,5 mln zł netto – podano.

Natomiast rewitalizacja linii między Chełmem a Włodawą ma kosztować ponad 500 mln zł netto, z czego dokumentacja projektowa – ok. 9 mln z netto.

Inwestycja – poinformowała spółka – obejmie odnowienie ok. 41 km linii kolejowej nr 81 na odcinku Chełm-Olchówek, budowę ok. 10 km jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę do Włodawy, a także modernizację dziewięciu przestanków: Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka Białe oraz budowę stacji Włodawa Miasto.

Jak podano, po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Włodawą a Chełmem ma wynosić ok. 53 minuty.

- Dzięki realizacji projektu możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich na tej linii – dodano w komunikacie.

Spółka PKP PLK poinformowała, że obie dokumentacje projektowe mają powstać do pierwszego kwartału 2027 r. Wykona je firma Infra Centrum Doradztwa Sp. z o.o.

Jak podano, oba projekty są realizowane w ramach programu Kolej Plus, a ich wartość sięga w sumie 1,2 mld zł. Na realizację programu w województwie lubelskim do 2029 r. przewidziano łącznie 3,5 mld zł.

Zobacz także: Studniówka uczniów XXIX LO im. „Zapory” w Lublinie. Ach, co to był za bal!