– Rozliczając podatki w naszym mieście, mamy realny wpływ na jego rozwój. To środki, które zasilają budżet miasta, więc także lubelskich szkół i przedszkoli, finansują oświetlenie dróg i chodników, komunikację miejską, sprzątanie ulic, czy wsparcie osób w potrzebie. Wskazując w deklaracji Lublin jako miejsce zamieszkania, decydujemy o tym, że wypracowany przez nas podatek trafia do budżetu miasta, przyczyniając się do wzrostu jego dochodów — mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
W tym roku jednak chodzi o coś więcej.
- Mamy nadzieję, że wpływy związane z nowo zarejestrowanymi podatnikami częściowo zrekompensują straty wywołane przez rządowy program Polski Ład – dodaje Żuk.
Przez zmiany legislacyjne w systemie podatkowym budżet Lublina starci w tym roku blisko 300 mln zł. Co więcej, dochody z PIT w 2023 roku będą niższe o blisko 90 milionów złotych od uzyskanych z tego tytułu w 2022 roku. Pieniądze z PIT stanowią około 1/5 wszystkich dochodów budżetu Miasta Lublin. Według danych Izby Administracji Skarbowej, w Lublinie jest ok. 240 tys. czynnych podatników PIT. Wpływ do kasy miasta w 2022 r. od jednej osoby płacącej podatek PIT w Lublinie to średnio ok. 2,4 tys. zł. W 2023 r. kwota ta będzie niższa i wyniesie około 2,1 tys. zł.
W Loterii „Rozlicz PIT w Lublinie” mogą wziąć udział wszyscy pełnoletni mieszkańcy, którzy złożą deklarację podatkową za 2022 rok w jednym z Urzędów Skarbowych w Lublinie, wskazując w niej Lublin jako miejsce zamieszkania. Warunkiem jest również zgłoszenie swojego udziału w loterii.
Najprostszą metodą jest wypełnienie formularza online dostępnego na stronie internetowej lublin.eu/PIT. Można też udać się do jednego z Punktów Obsługi Loterii, aby na miejscu wypełnić dostępny tam kupon (formularz papierowy) i wrzucić go do specjalnej urny.
Punkty Obsługi Loterii, czynne od 1 lutego do 2 maja, zlokalizowane są we wszystkich Biurach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Lublin:
- ul. Wieniawska 14,
- ul. Filaretów 44,
- ul. Szaserów 13-15,
- ul. Franciszka Kleeberga 12a,
- ul. Wolska 11),
- w Wydziale Komunikacji (ul. Czechowska 19a),
- biurowcu przy ul. Spokojnej 2,
- Ratuszu (pl. Łokietka 1).
W tym roku, na zwycięzców loterii czeka łącznie 16 nagród rzeczowych, w tym 5 nagród pieniężnych o wartości 2000 zł i 10 nagród pieniężnych o wartości 1000 zł. Nagrodą główną jest samochód osobowy Suzuki Swift Hybrid o wartości jednostkowej 80 tys. zł wraz z dodatkową nagrodą pieniężną przeznaczoną na pokrycie należnego podatku dochodowego od osób fizycznych od wygranej.
Polecany artykuł: