Cztery sprawy w jednym miesjcu

i

Autor: Mateusz Kasiak Kiosk profilaktyczny NFZ przy ul. Nadstawnej w Lublinie

ZDROWIE

Kilka spraw, jedno miejsce. Wtorki w NFZ. Sprawdzamy dla kogo

2023-04-11 10:08

Od rehabilitacji po finansowanie. Narodowy Fundusz Zdrowia zaprasza mieszkańców Lubelszczyzny na profilaktyczno-informacyjną akcję „Bez Barier”. Ze spotkań z ekspertami mogą korzystać osoby z niepełnosprawnością, emeryci i renciści oraz rolnicy.

„NFZ bez Barier” to akcja zapoczątkowana w marcu jako cykl stałych spotkań. Najbliższe już dzisiaj, 11 kwietnia, w Sali Obsługi Klientów NFZ w Lublinie przy ulicy Nadstawnej 2-4, od 10.00 do 14.00. Kolejne w co drugi wtorek miesiąca.

Jeśli jesteś emerytem, rencistą, osobą z niepełnosprawnością lub jej opiekunem, a nie wiesz dokładnie jak i gdzie załatwić swoją sprawę, rehabilitację, sanatorium, emeryturę, rentę, dofinansowanie, wszystkiego dowiesz się  i załatwisz w jednym miejscu – informuje Narodowy Fundusz Zdrowia.

A pomogą pracownicy i eksperci z czterech instytucji: PFRON, ZUS, KRUS i NFZ, którzy podpowiedzą w jaki sposób, gdzie i jakie dokumenty złożyć, aby dostać potrzebne pieniądze czy na przykład sprzęt medyczny albo wyjazd na turnus rehabilitacyjny.

Na przykład ekspert z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wyjaśni zasady naliczania i waloryzacji rent i emerytur. Będzie można także zapoznać się z zasadami działania platformy ZUS PUE – wyjaśnia Magdalena Musiatowicz z lubelskiego oddziału NFZ w Lublinie.

Na miejscu będzie można również skorzystać z usług kiosku profilaktycznego. Chętni będą mogli sprawdzić podstawowe i ważne pomiary: wzrost, masę ciała, indeks masy ciała, czyli BMI, skład ciała, ciśnienie tętnicze krwi.

Pozwalają one ocenić ryzyko najbardziej niebezpiecznych chorób cywilizacyjnych. Są też doskonałym punktem wyjścia do rozmowy z doradcą ds. profilaktyki i promocji zdrowia NFZ. Podczas rozmowy, doradca zaproponuje nieodpłatny, indywidualny plan żywieniowy z portalu Diety NFZ – podkreśla Musiatowicz.

Szczegóły spotkań "W NFZ bez Barier" na stronie urzędu.