Spis treści
- Mieszkańcy Lublina wsiedli na rowery
- Będzie więcej ścieżek rowerowych w Lublinie?
- „Tak” czy „nie” dla nowych ścieżek rowerowych? Ratusz odpowiada
Mieszkańcy Lublina wsiedli na rowery
O tym, że mieszkańcy Lublina chętnie korzystają z rowerów nie trzeba nikogo przekonywać. Jednym z dowodów jest zainteresowanie Lubelskim Rowerem Miejskim, który w ubiegłym sezonie (od 21 marca do 14 listopada) wypożyczono ponad 157 tys. razy, a liczba nowych użytkowników wyniosła 11, tys.
- Odkąd operatorem LRM jest MPK Lublin jednoślady wypożyczono ponad 312 tys. razy, a liczba jego użytkowników przekroczyła 32,7 tys. Pełny dystans, który pokonały miejskie rowery to ponad 1 mln km (1 033 741 km) - czytamy na stronie Lubelski Rower Miejski.
Będzie więcej ścieżek rowerowych w Lublinie?
Anna Glijer, miejska radna zaapelowała do lubelskiego ratusza o budowę nowych ścieżek rowerowych. Szczególnie chodzi o trasę wzdłuż al. Kraśnickiej na odcinku od przystanku Park & Ride do ulicy Łanowej, a także wzdłuż ulic: Roztocze i Orkana.
- Obecnie infrastruktura rowerowa w tym rejonie jest niewystarczająca, co zmusza rowerzystów do korzystania z jezdni lub chodników, narażając zarówno pieszych jak i samych rowerzystów na niebezpieczeństwo. Wzrost liczby użytkowników rowerów wymaga stworzenia bezpiecznych tras, oddzielonych od ruchu samochodowego – czytamy w interpelacji.
Jak przyznaje, takowa inwestycja mogłaby być sfinansowana w ramach programu „Infrastruktura dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego w Lublinie”.
„Tak” czy „nie” dla nowych ścieżek rowerowych? Ratusz odpowiada
Na pismo radnej odpowiedział urząd miasta. Jak możemy dowiedzieć się z dokumentu, na al. Kraśnickiej, na odcinku do ul. Głębokiej do ul. Roztocze oraz na ul. Orkana, na odcinku od ul. Roztocze do ul. Wiklinowej, a także na ul. Roztocze od al. Kraśnickiej do ul. Wielkopolskiej opracowano już koncepcję, która zakłada przebieg dróg rowerowych wraz z chodnikami dla pieszych. Chodzi o odcinek 6 km.
- Obecnie trwa procedura zmierzająca do przygotowania odpowiedniej dokumentacji projektowej. Stopień zaawansowania prac projektowych i uzgodnień z nimi związanych jest na takim etapie, że nie pozwala na poszerzenie zakresu ww. zadania o nowy odcinek drogi dla rowerów i chodnika dla pieszych w ciągu al. Kraśnickiej od ul. Wróblej do ul. Łanowej – przyznaje ratusz.
Zastępca prezydenta Tomasz Fulara przyznaje, że: „Wniosek z programu „Infrastruktura dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego w Lublinie" jest obecnie w trakcie oceny przez instytucję dofinansowującą. Ponadto wskazuję, że w ramach ww. programu można wnioskować o fundusze na realizację zadań, które posiadają zatwierdzoną dokumentację techniczną z prawomocnym pozwoleniem na budowę”.
Jak dodaje, budowa wyżej wspomnianej infrastruktury drogowej ma być poddana szczegółowej analizie. Chodzi o możliwość jej realizacji oraz oceny, z jakiego źródła owy projekt mógłby być finansowany.
ZOBACZ TAKŻE: Mieszkańcy Lublina poczuli wiosnę. Na termometrach było ponad 20 stopni! Wiosenna odsłona Parku Ludowego w obiektywie