Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami na skrajnych pasach. Zakres inwestycji obejmuje: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, budowę dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Ulica otrzyma kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne.
– Rozpoczęta procedura przetargowa przybliża nas do realizacji strategicznego projektu drogowego Lublina. Nowy odcinek obsłuży ruch drogowy, w tym komunikację publiczną w południowym rejonie miasta oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Inwestycja usprawni również dojazd do zlokalizowanych w pobliżu obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak stadion Arena Lublin oraz Park Ludowy. To także niezbędny element rewitalizacji terenów dzielnicy Za Cukrownią – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca '80 to inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Środki otrzymane na ten cel to 65 mln zł, zaś wartość całkowita projektu wskazana we wniosku to 68,5 mln zł. Wykonawca będzie miał 21 miesięcy na realizację inwestycji. Termin jest liczony od daty podpisania umowy.
Otrzymane dofinansowanie to już kolejne przyznane Miastu środki w ramach rządowego funduszu. W ramach pierwszego naboru Lublin otrzymał wsparcie w kwocie około 35 mln zł. Z tego dofinansowania budowane są drogi gminne w rejonie trzech dzielnic Lublina: Czechów Południowy, Wrotków i Dziesiąta. Powstają tam ulice: Wapowskiego, Oczki, Brata Alberta wraz z ul. Kuncewiczowej oraz droga pomiędzy ul. Milenijną a ul. Szeligowskiego. Z nowych inwestycji skorzystają również mieszkańcy dzielnic Szerokie oraz Sławin. Tam rozpoczęła się budowa ulic Bliskiej i Skowronkowej.