Spis treści
- Przetarg na rozbudowę al. Unii Lubelskiej w Lublinie. Wpłynęło 10 ofert
- Jakie prace obejmie rozbudowa al. Unii Lubelskiej w Lublinie?
Przetarg na rozbudowę al. Unii Lubelskiej w Lublinie. Wpłynęło 10 ofert
W poniedziałek (20 grudnia) minął termin składania ofert w przetargu „na rozbudowę al. Unii Lubelskiej wraz z rozbiórką i budową obiektów mostowych na rzece Bystrzycy”. Budżet, jaki zaplanowano na ten cel wynosi dokładnie 89 989 361,07 zł brutto.
W ramach przetargu wpłynęło 10 ofert od wykonawców, którzy chcieliby podjąć się tej inwestycji. Wszystkie mieszczą się w założonym budżecie i każda z firm daje 60-miesięczny okres gwarancji. Najtańszą ofertę, opiewającą na ponad 65,2 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A. Z kolei najdrożej, bo na blisko 80,9 mln zł swoją pracę wyceniło ANTEX II Sp. z o. o. i WYSOWA MOSTY Sp. z o.o.
Wszystkie złożone oferty prezentują się następująco (od najtańszej do najdroższej):
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A. – 65 243 881,15 zł brutto,
-
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB-Podbeskidzie" Spółka z o.o. – 67 450 605,28 zł brutto,
- PRIMOST Południe Sp. z o.o. – 67 579 137,19 zł brutto,
- STRABAG Sp. z o.o. – 68 143 133,94 zł brutto,
- Balzola Polska Sp. z o.o. – 70 949 717,30 zł brutto,
- WOD-BUD Sp. z o.o. – 73 455 409,89 zł brutto,
- Duna Polska S.A. – 74 536 008,90 zł brutto,
- Trakcja S.A. – 77 266 392,58 zł brutto,
- Mostostal Warszawa S.A. – 78 680 794,65 zł brutto,
- ANTEX II Sp. z o. o. i WYSOWA MOSTY Sp. z o.o. – 80 893 912,34 zł brutto.
– Rozpoczęła się procedura badania ofert pod względem merytorycznym oraz formalno-rachunkowym. W postępowaniu kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty to cena (60%) oraz okres gwarancji (40%) – zaznacza Monika Fisz, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.
Jakie prace obejmie rozbudowa al. Unii Lubelskiej w Lublinie?
Planowana inwestycja ma objąć al. Unii Lubelskiej na odcinku od ronda Lubelskiego Lipca ‘80 do wysokości zjazdu na teren galerii handlowej VIVO! Lublin.
– Modernizację przejdzie droga po obu stronach jezdni o łącznej długości ok. 850 m. Zakres zamówienia obejmuje zarówno roboty drogowe, jak i transportowe – informuje Monika Fisz ze ZDiTM w Lublinie. I wyjaśnia: – Ogłoszone zamówienie zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed Targiem pod Zamkiem).
Przebudowane mają zostać również: ul. Zamojska (na odcinku od al. Unii Lubelskiej do ul. Stolarskiej) oraz ul. Stolarska i Przemysłowa w zakresie placów do zawracania. Prace obejmą też przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Zamojską i na przejściu dla pieszych na wysokości Targu pod Zamkiem.
– W ramach inwestycji zrealizowana będzie też niezbędna rozbiórka i budowa nowych dwóch obiektów mostowych nad rzeką Bystrzycą. W związku z planowaną zmianą zagospodarowania terenu przebudowie ulegną istniejące kablowe sieci uzbrojenia elektroenergetycznego i teletechnicznego oraz sieci sanitarne: gazowa, wodociągowa i kanalizacyjna będące w kolizjach z projektowaną geometrią drogi. Inwestycja zakłada budowę kanału technologicznego na całej długości ulicy – wylicza Fisz.
W ramach inwestycji przebudowa obejmie ponadto oświetlenie drogowe; wykonane zostaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
Inwestycja jest planowana do dofinansowania ze środków unijnych w ramach projektu pn. „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego na terenie miasta Lublin” z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.
Zobacz także galerię zdjęć: Co dalej z progami zwalniającymi na ulicy Wapiennej w Lublinie? Jest porozumienie