Ul. Dworcowa w Lublinie będzie nieprzejezdna od 10 października (poniedziałek). Od tej pory możliwy będzie tam jedynie dojazd do posesji, który będzie się odbywał od ul. Młyńskiej.
- Przejazd z ul. Gazowej do ul. Młyńskiej poprowadzono poprzez nowo wybudowany łącznik – informuje Justyna Goźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza.Zmiany dotyczyć będą także pasażerów komunikacji miejskiej. Zmieni się lokalizacja przystanku komunikacji miejskiej, który przeniesie się z pl. Dworcowego na ul. Gazową.
- Z kolei dojście do Dworca PKP wyznaczono wzdłuż ul. Gazowej, która pozostanie ulicą jednokierunkową. Dojazd do ul. 1 Maja oraz taxi pod Dworzec PKP będzie odbywał się tak jak dotychczas - przedłużeniem ul. Gazowej, zaś wyjazd ul. Pocztową. Ul. Gazowa pozostaje jednokierunkowa – wyjaśnia Góźdź.
Taka organizacja ruchu w tym rejonie potrwa około 2 miesiące.
Budowa dworca metropolitalnego w Lublinie. Jak postępują prace?
- Przy ul. Dworcowej zakończono prace dotyczące uzbrojenia podziemnego i trwają prace rozbiórkowe. Wraz z wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu drogowcy rozpoczną wykonywanie podbudowy i nawierzchni z kostki granitowej na ulicy, parkingach dla taxi i chodnikach – mówi Góźdź.
W rejonie dworca metropolitalnego powstanie nowy układ komunikacyjny. Obecnie przy ul. 1 Maja zakończyły się prace brukarskie i wykończeniowe. Na ul. Młyńskiej należy jeszcze wykonać połowę warstwy ścieralnej nawierzchni i zbudować ścieżkę rowerową. Z kolei na ul. Pocztowej zakończono roboty brukarskie; trzeba jeszcze wykonać docinki i elementy organizacji ruchu.
- Na ul. Gazowej położono warstwę ścieralną do łącznika z ul. Młyńskiej oraz pozostało dokończenie budowy części chodnika i muru oporowego. W zakresie trakcji trolejbusowej ustawiono wszystkie słupy oraz zamontowano około 80% torów jezdnych. Na słupach trakcyjnych i oświetleniowych zamontowano oprawy, których odpalenie planowane jest w pierwszej połowie października – zapowiada Góźdź. I dodaje: - Na łączniku ulic Młyńskiej i Gazowej położono warstwę wiążącą, a pozostało ułożenie ścieralnej.
Na pl. Dworcowym rozpoczęło się natomiast układanie podbudowy. W połowie wykonana jest już nawierzchnia i uzbrojenie podziemne tego terenu. Na rondzie Sportowców i ul. Stadionowej ułożono już także część warstw ścieralnych.
Jak informuje Góźdź, aktualne zaawansowanie prac przy budowie dworca metropolitalnego i dróg dojazdowych do niego wynosi ok. 70 procent.