Porad medycznych udzielają pielęgniarki, położne oraz lekarze. Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy przychodni rodzinnych. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i w święta.
Można otrzymać e-receptę, e-skierowanie, poradę lub konsultację medyczną.
TPK to cyfrowa świąteczna opieka zdrowotna - mówi Małgorzata Bartoszek, rzeczniczka lubelskiego oddziału NFZ - Działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi niepokój, wtedy można skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną bądź z lekarzem.
Jeśli telewizyta okaże się niewystarczająca, pacjent zostanie skierowany do najbliżej działającej placówki. - Mowa o wizycie w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ), kontakcie ze swoim lekarzem POZ, w godzinach jego pracy, a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, mówimy o wezwaniu zespołu ratownictwa medycznego - dodaj rzeczniczka NFZ.
Dzięki wideoczatom i wsparciu tłumacza polskiego języka migowego, z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach (polskim, rosyjskim, ukraińskim i angielskim).
Bezpłatny numer TPK – 800 137 200 jest wspólny dla całej Polski.