- Wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Hampel z Motoru Lublin. - Ścigając się na torze żużlowym nie zastanawiamy się nad tą aerodynamiką i nie myślimy o tym. Natomiast biorąc udział w tym eksperymencie w tunelu skupiałem się nad tymi elementami, próbowałem ustawić się w ten sposób, aby uzyskać tą aerodynamikę jak najbardziej korzystną. Na podstawie tych wyników będziemy mogli wyciągnąć wnioski i stwierdzić jaka sylwetka jest najbardziej optymalna jeśli chodzi o jazdę motocyklem żużlowym.
Tunel aerodynamiczny, który stanął na Politechnice Lubelskiej zajmuje powierzchnię 160 metrów kwadratowych i waży 40 ton. Można prowadzić w nim badania związane z lotnictwem, motoryzacją, energetyką wiatrową, budownictwem i sportem.
- Tunel jest największym tunelem we wschodniej Polsce - mówi prof. Mirosław Wendeker, kierownik Katedry Termodynamiki, Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych Politechniki Lubelskiej. - Ma komorę pomiarową dużą o łącznej powierzchni 3,5 metra kwadratowego, gdzie wiatr wieje z prędkością 108 km/h oraz niewiele mniejszą komorę pomiarową, w której możemy badać statki powietrzne z prędkościami 216 km/h.
Tunel kosztował 4,6 mln zł, z czego prawie 80% pochodziło ze środków uczelni.