Nowy system ma działać przez cały rok, a każdy przejazd stanie się płatny. Koncepcja poddawana konsultacjom zakłada odświeżenie istniejących już stacji wypożyczających, a także budowę 10 dodatkowych “stacji pasywnych”. Z tego typu stacji można, by było wypożyczać rowery, które posiadają specjalne adaptery. Mogą pojawić się także zniżki dla posiadaczy Karty Miejskiej.
— Do końca roku system roweru miejskiego się nie zmieni. Miasto Lublin przygotowuje się do wprowadzenia tego typu zmian od 2021 r. — informuje Grzegorz Jędrek z Lubelskiego Ratusza.
Do tej pory swoje uwagi zgłosiło ponad 30 osób, a konsultacje potrwają do 15 maja.
— W obecnej sytuacji czekamy na zgodę rządu na ponowne uruchomienie Lubelskiego Roweru Miejskiego. Kilka lat funkcjonowania obecnego systemu pokazało, jak istotnym środkiem transportu w Lublinie stał się rower. Od przyszłego roku chcemy wprowadzić zmiany, które odpowiedzą na potrzeby użytkowników, dlatego poszukujemy informacji, co powinno zostać poprawione. Zachęcamy do udziału w konsultacjach, abyśmy mogli mieć pełny obraz tego, w jaki sposób dostosować obecny system do potrzeb mieszkańców Lublina — mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin.
Wśród pytań, które zadaje ratusz mieszkańcom pojawiają się:
- Jakie Pana/Pani zdaniem elementy rowerów funkcjonujących w obecnym systemie Lubelski Rower Miejski wymagają modyfikacji?
- Czy któraś z obecnych stacji systemu Lubelski Rower Miejski Pana/Pani zdaniem wymaga zmiany lokalizacji?
- Proszę o informację w jakich lokalizacjach brakowało rowerów?
Ankieta dostępna na stronie lublin.eu i zawiera serię pytań o rowery i stacje rowerowe.