Kozi Gród okazał się bezkonkurencyjny w kategorii miast powyżej 300 tys. mieszkańców. Zbadał to serwis Oponeo, który porównał ze sobą 16 polskich ośrodków.
- Lublin okazał się miastem najmniej zakorkowanym, w którym płynnie jeździ się zarówno po centrum, jak i innych częściach miasta gdzie średnia prędkość jazdy wyniosła 42 km/h - mówi Monika Głazik z biura prasowego w lubelskim Ratuszu i dodaje: - Lublin może się również pochwalić najniższymi w kraju cenami paliwa, korzystnymi cennikami opłat za parkowanie, a także innymi udogodnieniami dla kierowców. W naszym mieście można najtaniej zmienić opony oraz kupić polisę OC na najlepszych warunkach finansowych. Miasto Lublin w rankingu łącznie otrzymało 46 punktów.
Duże ośrodki miejskie zostały ocenione w takich aspektach jak: parkowanie, ceny paliw, kolizje, prędkość jazdy, koszt zmiany opon, cena ubezpieczenia OC, ekojazda oraz carsharing.
Do sporządzenia posłużyły dane udostępnione przez urzędy miast.
Lista najwyżej ocenionych miast powyżej 300 tys. mieszkańców:
1. Lublin - 46 pkt.
2. Gdańsk, Szczecin - 40 pkt.
3. Wrocław - 38 pkt.
4. Łódź - 37 pkt.
5. Bydgoszcz, Poznań - 34 pkt.
6. Kraków - 32 pkt.
7. Warszawa - 30 pkt.
O ile kierowcy mają powody do zadowolenia to inne grupy użytkowników dróg wcale nie uważają, że Lublin jest w czołówce. Piesi uważają, że są dyskryminowani m.in. przez konieczność wzbudzania sygnalizacji przyciskami, o czym pisaliśmy już na eska.pl/lublin.
Rowerzyści z kolei, zwracają uwagę na podpisane przez Krzysztof Żuka, i jego poprzedników, zobowiązania dotyczące rozwoju Zrównoważonego Transportu.
W ocenie tych organizacji Lublin czeka jeszcze długa droga zanim stanie się najbardziej przyjaznym miastem w Polsce dla wszystkich użytkowników dróg, nie tylko kierowców.
Pełny ranking zobaczycie tutaj.