Tydzień testów pokazał, że autobus dwuprzegubowy ma taką samą mobilność drogową jak przegubowce, które już jeżdżą po lubelskich ulicach.
- Długość robi wrażenie. Cechą charakterystyczną tego autobusu jest jego sylwetka nawiązująca do tramwaju. Przede wszystkim pierwsze drzwi są szerokie, co sprawia, że jest bardzo dobra widoczność, szczególnie przy skręcie w prawo. Kiedy dojeżdżamy do przejścia dla pieszych musimy się w standardowym autobusie wychylić, sprawdzić czy nikt nie wchodzi nam na przejście, czy nie ma rowerzysty. Tutaj widoczność jest zdecydowanie lepsza, co poprawia komfort jazdy. Nie ma problemu z zachodzeniem ostatniego członu. Uważam, że każdy kierowca, który jeździ autobusem 18-metrowym, poradziłby sobie z jazdą tym autobusem - mówi Michał Pulikowski, kierowca MPK Lublin.
Autobus dwuprzegubowy do Lublina trafił na testy przy okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności. Miasto chciało dowiedzieć się, czy takie autobusy sprawdzą się na lubelskich drogach, aby w przyszłości móc myśleć o ich zakupie. Na razie i tak nie jest to możliwe, ponieważ w Polsce tak długie autobusy nie są jeszcze dopuszczone do ruchu. Za dwuprzegubowym autobusem musiał jeździć pilot, który informował kierowcę jak autobus zachowuje się na ulicach miasta.
Zobacz także naszą galerię zdjęć: Lublin zaroił się od studentów! Tak wygląda początek października w centrum miasta. Zobacz zdjęcia