Jak działa Lubika?

i

Autor: Canva Jak działa Lubika?

Lubika – usprawnienie czy utrudnienie?

2021-10-04 15:12

W październiku ruszył nowoczesny system Lubika w komunikacji miejskiej w Lublinie. Jak ten system, który miał usprawnić korzystanie z komunikacji miejskiej oceniają użytkownicy po kilku dniach użytkowania? Przegląd informacji na temat nowego systemu w komunikacji przedstawiamy Wam poniżej.

Start z 9-godzinnym opóźnieniem.

Aplikacja Lubika miała, miała być dostępna do pobrania dla użytkowników od północy w sklepach Google Play i App Store. Na pierwszej platformie aplikacja Lubika pojawiła się z dziewięciogodzinnym opóźnieniem. Na drugiej naprawienie błędu trwało dłużej. Ze względu na ten problem ZTM poprosiło pasażerów, aby korzystali z innych kanałów dystrybucji biletów, które do tej pory funkcjonowały. Niestety z komentarzy, które można przeczytać na profilu społecznościowym ZTM w Lublinie nie jest to jedyny problem z tą aplikacją. Na co jeszcze skarżą się użytkownicy Lubiki? Pośród najczęściej zgłaszanych problemów są: brak możliwości zmiany konta z imiennego na okaziciela i odwrotnie, kłopoty z zalogowaniem się na konto z komputera, brak możliwości zapłaty za bilet okresowy czy brak opcji zakupu biletu przystankowego ulgowego. Lublinianie zauważyli też, że konta założone na stronie internetowej i w aplikacji wydają się być niezależne od siebie. Nie działa też zachwalana przez Zarząd Transportu Miejskiego możliwość wnoszenia opłaty za liczbę przejechanych przystanków. Kolejnym źródłem problemu w obsłudze aplikacji jest zbyt krótki czas na zatwierdzenie zakupu biletu. O ile dla jednej osoby 30 sekund na potwierdzenie to wystarczający czas, to w przypadku zakupu także biletów dla np. członków rodziny wybór odpowiednich biletów wraz z dokonaniem opłaty przez pół minuty staje się problematyczny. Wyszukiwarka połączeń w aplikacji podobno też jest rozczarowująca. Nie ma w niej możliwości wpisania ulicy, na jaką chce się jechać, by wyszukać połączenie trzeba znać nazwę przystanku docelowego lub jego numer. O ile osoby, które stale podróżują na danej trasie mogą te nazwy pamiętać, to dla osób rzadziej korzystających z komunikacji miejskiej może to stanowić problem. Użytkownicy wyłapali też inne mniejsze niedociągnięcia jak np. brak języka polskiego w niektórych funkcjach, np. zamiast „zakończ podróż” jest przycisk „checkout”. Po 72 godzinach od uruchomienia aplikacji Lublika, użytkownicy wydali jej średnią ocenę na poziomie 1,8. Wynik jest bardziej, niż rozczarowujący. A jakie jest Wasze zdanie o aplikacji Lubika? Dajcie nam znać w komentarzach.

Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!

Adam Bodnar: PiS łamie prawa człowieka