Miasto Chełm prowadzi obecnie postępowanie przetargowe w sprawie „dostawy gadżetów promocyjnych znakowanych hasłem „Inwestuję w Chełmie” na potrzeby marketingu gospodarczego”. Oferta podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje dostawę znakowanych gadżetów promocyjnych, zaś druga mówi o dostarczeniu „personalizowanych skarpet reklamowych”.
Zwycięzca przetargu będzie miał 4 tygodnie na wykonanie zamówionych produktów, licząc od daty podpisania umowy. Termin składania ofert w przetargu upływa 27 lutego.
Czym będzie promować się Chełm?
Pierwsza część zamówienia przewiduje dostawę takich gadżetów, jak: kubki ceramiczne z korkowym spodem oraz kubki termiczne (po 200 sztuk), filiżanki z talerzykiem (24 sztuki), notesy (A5 lub B6 – po 300 sztuk), skórzane teczki konferencyjne, długopisy, stojaki na telefon w kształcie fotela, plecaki i parasole automatyczne (po 50 sztuk), a także torby papierowe w wersji premium czy miarki z dodatkami. Kolorami przewodnimi poszczególnych akcesoriów będą głównie: granat, biel i czerń, a większość z nich, poza hasłem „Inwestuję w Chełmie”, powinna zawierać na sobie także herb miasta.
W szczegółach drugiej części zamówienia, dotyczącej skarpetek promocyjnych, czytamy, że mają być one wykonane z co najmniej 80-procentowej bawełny i jako unisex. Ogłoszenie obejmuje po 50 szt. skarpet w rozmiarach 35-38, 39-42 oraz 43-46, przy czym wszystkie powinny sięgać za kostkę, oraz być w kolorze ciemnogranatowym, na którym wyszyte będzie hasło „Inwestuję w Chełmie” wraz z białymi misiami nawiązującymi do herbu miasta. Skarpetki mają być spięte personalizowaną papierową etykietą, a finalny projekt graficzny stworzony przez wykonawcę będzie musiał zyskać wcześniejszą akceptację urzędników.
Internauci podzieleni
Po ogłoszeniu przetargu, szczególne zainteresowanie w sieci wywołał drugi punkt zamówienia. Wśród internautów od razu znaleźli się zarówno przeciwnicy, jak i zwolennicy takiej koncepcji promocji. Niektórzy wytykają władzom miasta między innymi kolorystykę skarpetek (ciemny granat), podkreślając, że przewodnim kolorem miasta do tej pory był zielony. Ale są też pozytywne komentarze. Część mieszkańców docenia dość oryginalny pomysł na promocję miasta, zauważając, że koszulki czy smycze są już „oklepane”, a gadżety w postaci skarpet są ciekawą nowością.